رمزگشایی از پروژه خطرناک افغان ستیزی

سالهاست ایران پذیرای مهاجرین افغانی است اما بعد از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان تعداد بیشتری از افاغنه به ایران مهاجرت کردند. متاسفانه در ایران بدلیل نبود قوانین درست مهاجرت هیچ راه کار قانونی برای این مهاجرین وجود ندارد. حتی افرادی که دهه ها قبل به ایران مهاجرت کرده اند نمی دانند برای زندگی قانونی در ایران چه باید کرد. از سوی دیگر برخی جریانات خاص و مشکوک، موجی از افغان ستیزی راه انداخته و بجای آنکه وضع قوانین درست مهاجرت را مطالبه کنند، سعی دارند حتی افاغنه ای که در ایران متولد شده و مطیع قوانین کشور هستند را از ایران اخراج کنند.

به گزارش تحریریه، سالهاست ایران پذیرای مهاجرین افغانی است اما بعد از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان تعداد بیشتری از افاغنه به ایران مهاجرت کردند. متاسفانه در ایران بدلیل نبود قوانین درست مهاجرت هیچ راه کار قانونی برای این مهاجرین وجود ندارد. حتی افرادی که دهه ها قبل به ایران مهاجرت کرده اند نمی دانند برای زندگی قانونی در ایران چه باید کرد. از سوی دیگر برخی جریانات خاص و مشکوک، موجی از افغان ستیزی راه انداخته و بجای آنکه وضع قوانین درست مهاجرت را مطالبه کنند، سعی دارند حتی افاغنه ای که در ایران متولد شده و مطیع قوانین کشور هستند را از ایران اخراج کنند.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 30494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرداد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      1 0
      با سلام قرار بود میهمان باشند ن که میزبان شوند بعدشم بلکه خاستند ۱۰ میلیون بچه در ایران زایمان کنند که کردهاند بهما چه افغان هراسی چیه کشوررا گرفته اند باید بروند به کشورشان ما حتی یک دونه از افغانها را نمیخاهیم بسه هر چی ما شل می اییم دولت طرف افغانها را میگیره یا جای ماست یا جای بیگاننگان بقول معروف سر نباشد به تن من گر بیگانه شود هموطن من یک کلام نمیخاهیم دیگه به لب رسیده کاسه ی صبرمان