آلمان مزیت های اقتصادی و صنعتی خود را از دست داده است

تداوم بحران در بزرگترین اقتصاد اروپا که از پیامدهای جنگ اوکراین و افزایش قیمت انرژی محسوب می شود، موجب رکود در آلمان شده است و به همین دلیل بزرگترین شرکت خودروساز این کشور برای کاهش بیشتر هزینه های خود برنامه هایی را تدوین کرده است.

به گزارش تحریریه، سایه بحران و رکود بر سر آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا سنگینی می کند و تاکنون موجب شده است تا بسیاری از صنایع به ورطه ورشکستگی بیفتند یا آنکه کسب و کار خود را به خارج از این کشور یا قاره انتقال دهند.

در همین ارتباط شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که احتمال دارد حداقل دو کارخانه دیگر را هم در آلمان تعطیل کند و در راستای کاهش هزینه های خود به طرح‌های امنیت شغلی نیز پایان دهد.

فولکس واگن مالک برندهای شناخته شده خودرویی، کامیون و موتور سیکلت همچون آئودی، بنتلی، لامبورگینی، SEAT، اشکودا، پورشه، اسکانیا و دوکاتی است. این خودروساز تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش بود.آلمان مزیت های اقتصادی و صنعتی خود را از دست داده است

«اولیور بلوم» مدیر اجرایی گروه فولکس‌ واگن دلیل اصلی اتخاذ تصمیم فوق را «محیط اقتصادی دشوار» و «شکست روند رقابت‌پذیری اقتصاد آلمان» عنوان کرده است.

«توماس شفر» رئیس برند فولکس‌واگن نیز چند روز قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت بسیار پیچیده و متشنج است به نحوی که شاید نتوان با اقدامات ساده ای همچون کاهش هزینه‌ها بر آن غلبه کرد.

طبق گفته مدیریت فولکس واگن، این شرکت همچنین باید به برنامه امنیت شغلی خود به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۰۷ میلیارد دلار) صرفه جویی تا سال ۲۰۲۶ پایان دهد. وی گفت که همه این اقدامات باید با شورای کار و اتحادیه کارگری که قبلاً تهدید کرده بود که مقاومت شدیدی را در برابر این طرح ها نشان خواهد داد، مورد بحث قرار گیرد.

شورای کاری مدعی شد که فولکس‌ واگن قبلاً یک «کارخانه بزرگ خودرو» و یک کارخانه تولید قطعات را در خاک آلمان تعطیل اعلام کرده است. اتحادیه کارگری IG Metall نیز بیانیه شرکت را غیرمسئولانه خواند و استدلال کرد که این طرح بنیاد بزرگترین کارفرمای صنعتی آلمان را متزلزل می کند.

آلمان مزیت های اقتصادی و صنعتی خود را از دست داده است

«دانیلا کاوالو» رئیس شورای کار، در شبکه اطلاع رسانی شرکت عنوان داشت که مدیریت در سال‌های اخیر «تصمیم‌های اشتباه بسیاری» همچون عدم سرمایه‌گذاری در خودروهای هیبریدی یا توسعه خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه را اتخاذ کرده است.

به گزارش رویترز، وی از روش های فولکس واگن انتقاد کرد و گفت که هیئت مدیره باید پیچیدگی ها در فرایندهای کاری را کاهش دهد و به جای آن از هم افزایی برندها استفاده کند.

مدیر مالی آرنو آنتلیتز و شفر قرار است در روزهای آینده با شورای کار دیدار کنند. کاوالو گفته است که او انتظار دارد بلوم نیز در این کار دخالت کند.

انجمن صنعت خودرو آلمان سال گذشته هشدار داد که این کشور به دلیل افزایش هزینه های انرژی، به طرز چشمگیری در حال از دست دادن توان خود برای رقابت در عرصه بین المللی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در اوایل سال جاری اعلام کرد که تحریم های غرب علیه مسکو بیشتر از همه بر برلین و صنعت آن نتیجه معکوس داشته است.

به گزارش بلومبرگ، تصمیم اخیر فولکس‌واگن ضربه‌ دیگری به اولاف شولتز صدراعظم آلمان است، این اتفاق پس از نمایش ضعیف ائتلاف وی در انتخابات منطقه‌ای در تورینگن و زاکسن در آخر هفته گذشته یک شکست دیگر به شمار می رود.

سهام فولکس واگن روز دوشنبه هفته قبل تا ۹۸.۶۰ یورو به ازای هر سهم معامله می شد و پس از اعلام تصمیم جدید آن ۲.۵۷ درصد بهای آن افزایش یافت.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 0
      اینها همش چرت
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      ولی روسیه اقتصادش مثل ما روز به روز مقاومتر میشه روس پرس