ترامپ، از دشمن تا حامی رمزارزها؟

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است که برنامه ویژه ای را برای تقویت کریپتوکارنسی ها در دور دوم ورودش به کاخ سفید اجرایی می کند.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داده است که به زودی از طرحی رونمایی می‌کند که آمریکا را به پایتخت ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده چند روز قبل پستی را در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و ویدیویی را از خود به اشتراک گذاشت که می گفت برنامه‌ ای برای اطمینان از اینکه ایالات متحده را به پایتخت رمزارز روی کره زمین تبدیل خواهد کرد، ارائه می‌کند.

ترامپ در این ویدئو بدون اینکه مشخص کند مخاطبش چه کسانی هستند، عنوان داشت «آنها می خواهند تو را خفه کنند، ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.»

این پست پیوندی را به World Liberty Financial که یک پروژه مالی غیرمتمرکز است، شامل می شد. پسران وی یعنی دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، از مدتی قبل این برنامه مالی را تبلیغ می‌کنند. ترامپ جونیور قبلا گفته بود که این پلتفرم با سیستم بانکداری سنتی رقابت خواهد کرد.

پس از این اظهارات ترامپ، کانال تلگرامی این پروژه با بیش از ۵۳۰۰۰ دنبال کننده داشت، به سرعت در حال افزایش مشترکین بوده است.

گفتنی است که ترامپ اولین نامزد اصلی ریاست‌جمهوری در آمریکا است که کمک‌های مالی به ارزهای دیجیتال را هم قبول می کند. او سخنران اصلی کنفرانس بیت کوین بود که ماه گذشته برگزار شد. در آن نشست از اهداکنندگان خواسته شد تا ۸۴۴۶۰۰ دلار را بابت حضور در یک میزگرد با او بپردازند.

ترامپ گفته است که رمزارز برای چشم اندازی که او برای آمریکا در آینده طراحی کرده، ضروری است. وی ماه گذشته قول داد در صورت بازگشت به کاخ سفید اطمینان حاصل خواهد کرد که دولت ایالات متحده هرگز دارایی های بیت کوین خود را نمی فروشد و یک ذخایر استراتژیک بیت کوین را ایجاد کی کند.

ترامپ، دشمن یا حامی رمزارزها؟

چند روز قبل، ترامپ چهارمین مجموعه از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را راه‌اندازی کرد که شامل تصاویری از رئیس‌ جمهور سابق در لباس ابرقهرمانی گرفته تا بیت‌کوین‌های فیگوراتیو است. هر کدام از NFT ها با قیمت ۹۹ دلار فروخته می شوند.

بر اساس گزارش CNBC، این پلتفرم کریپتوها و NFTها، یک شرکت خصوصی خانواده ترامپ در فضای ارز دیجیتال هستند و به طور رسمی به کمپین ریاست جمهوری ترامپ متصل نیستند.

همه این اظهارات ترامپ درحالی بیان شده اند که وی در سال ۲۰۱۹ در رسانه های اجتماعی ارزش بیت کوین را معادل هوای رقیق شده دانست و در سال ۲۰۲۱ هم هشدار داد که ارزهای دیجیتال فاجعه ای هستند که باید منتظر رخ دادن آن بود. وی از اوایل مبارزات انتخاباتی فعلی خود در لفاظی های خود علیه رمز دارایی ها تغییرات چشمگیری ایجاد کرده است.

استقبال نامزد جمهوری خواه از رمزنگاری منجر به دریافت حمایت از سوی برخی سرمایه گذاران و مدیران مشهور در این بخش، از جمله ایلان ماسک، مارک آندرسن و بن هوروویتز شده است.

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =