درآمد رمزارزی کارزار انتخاباتی ترامپ

در حالیکه اقتصاددان معروف از «دونالد ترامپ» به خاطر موضعش در حمایت از بیت کوین (BTC) انتقاد کرد اما حمایت وی موجب شد تا در کمتر از یک هفته میلیون ها دلار رمزارز به کارزار ترامپ کمک شود.

به گزارش تحریریه، «پیتر شیف» اقتصاددان برجسته آمریکایی که حامی طلا است از موضع «دونالد ترامپ» در قبال بیت کوین آن هم پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انتقاد کرد. این تحلیلگر برجسته که همچون ترامپ مدافع سرسخت بازی گلف است، در چند وقت اخیر یکی از منتقدان اصلی بیت کوین و بازار کریپتو بوده است.

تارنمای «coingape» در این زمینه نوشت، این اقتصاددان در ماه های اخیر چند بار از موضع دونالد ترامپ درباره رمز ارزها انتقاد کرده بود اما اینبار سیاست اعلامی ترامپ را با اهداف انتخاباتی دانسته است.

این اقتصاددان علاقه مند به طلا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، موضع دونالد ترامپ برای بیت کوین را مورد توجه قرار داده است. این در حالی است که مدیران اقتصادی و دارندگان کریپتو به ترامپ توصیه کرده‌ اند شفافیت نظارتی مورد نیاز را برای این بخش ایجاد کند.

این توصیه بر اساس نظرات مثبت اخیر و همچنین گرایش به یک موضع طرفدار ارزهای دیجیتال از سوی نزدیکان ترامپ اتخاذ شده است. حتی پیش بینی می شود رئیس‌جمهور سابق آمریکا در میانه انتظارات رو به رشد در بازار رمزارزها، در نشست های انتخاباتی خود هم به بیت‌کوین اشاره هایی داشته باشد.

پیتر شیف در ادامه انتقادات خود از کریپتوکارنسی ها به ویژه بیت کوین تاکید دارد: رئیس جمهوری که پول مالیات دهندگان را روی بیت کوین قمار می کند بدتر از مدیر عامل شرکتی است که همین کار را با پول سهامداران خود انجام دهد.

درآمد رمزارزی کارزار انتخاباتی ترامپ

در مقابل علاقه مندان به کریپتو در واکنشی سریع به این موضعگیری شیف، نظرات او را با اشاره به رشد دارایی در دهه گذشته در مقایسه با فلزات گرانبها مورد انتقاد قرار دادند.

گفتنی است که دونالد ترامپ از حمایت مدیران برخی کریپتوکارنسی ها و فناوری های نوینی برخوردار شده است که همگی آن ها از وضع قوانین مثبت برای هدایت نوآوری ها در ایالات متحده صحبت می کنند.

جالب اینجاست که مواضع اخیر ترامپ در قبال رمز ارزها موجب شد تا در یک هفته حدود ۴ میلیون دلار کمک مالی با ارزهای دیجیتال به کارزار انتخاباتی وی کمک شود زیرا اشتیاق کاربران به این حوزه از اقتصاد پس از صحبت های وی افزایش یافته است.

پیتر شیف اشاره دارد «مایکل سیلور» سرمایه دار و کارآفرین آمریکایی موثر در بازار رمزارزها در رویکرد قبلی خود برای متقاعد کردن مدیران جهت اضافه کردن بیت کوین به ترازنامه شرکت ها شکست خورد.

شیف در پست اخیر خود در X (توئیتر سابق) تصریح کرد که سیلور به عنوان مدیر اجرایی MicroStrategy در ابتدا تلاش کرد شرکت‌ها را متقاعد کند که BTC را در ترازنامه خود استفاده کنند، اما در نهایت وی مجاب شد تا بر روی ترامپ برای اضافه کردن رمز ارزها به دارایی‌ها در ترازنامه ملی متمرکز شود.

مایکل سیلور همچنان نسبت به بیت کوین خوش بین است و شرکت وی ( MicroStrategy) که یک سرمایه گذار بزرگ در بیت کوین محسوب می شود برای پذیرش ارزهای نوین در افکار عمومی تلاش می کند.

پایان/

۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 30166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =