شکست نهایی رژیم اسرائیل به دست یمنی‌ها

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب با بیان اینکه محور مقاومت برتری نظامی رژیم صهیونیستی را نابود کرد، عنوان داشت حمله اسرائیل به بندر الحدیده یمن بزرگترین اشتباه راهبردی این رژیم است که شاید سبب پایان عمر آن شود و یمنی ها شکست نهایی اسرائیلی رقم بزنند.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: اکنون یمن در حال تاریخ سازی است. پهپاد یمنی به تل آویو رسیده و در نزدیکی سفارت آمریکا منفجر شده است. این پهپاد به هدف رسید و اسرائیلی ها هم اعتراف کردند که یک نفر کشته و ۱۰ تن زخمی شده اند. قطعا آمار بیشتر از این رقم است.

عطوان با بیان این نکته که برای نخستین بار پهپاد یمنی به قلب تل آویو رسید و کشته و زخمی برجای گذاشت، افزود: این پهپاد از لبنان و غزه نیامده است، بلکه از فاصله بیش از ۲ هزار کیلومتری، سرزمین های اشغال شده را هدف قرار داد. طی کردن این مسافت یک ابتکار جدید است. اسرائیلی ها در برابر این عملیات یمنی ها یک اقدام نمایشی انجام دادند. آنها ۱۵ جنگنده اف ۳۵ ساخت آمریکا را به سوی یمن فرستادند. این جنگنده ها نتوانستند کاری را انجام دهند و فقط نشان دادند که اسرائیلی ها در رعب و وحشت به سر می برند. آنها به الحدیده حمله کردند و انبارهای نفت و تاسیسات انرژی و غیرنظامی را به آتش کشیدند.

وی تصریح کرد که پیامدهای این حمله برای اسرائیل بسیار خطرناک خواهد بود. حمله رژیم اسرائیل به الحدیده یمن بزرگترین اشتباه راهبردی این رژیم است که شاید سبب پایان عمر این رژیم شود. اسرائیلی ها با نادانی های خود یمن را به یک کشور عضو مقاومت تبدیل کرده اند. هر کسی با یمنی ها درگیر شود با شکست روبرو خواهد شد. شکست نهایی اسرائیلی ها هم به دست یمنی ها رقم خواهد خورد. یمنی ها هر وقت شعار بدهند شعارهای خود را عملی خواهند کرد. آنها خود را برای فلسطین فدا کرده اند و سبب شده اند فلسطین از انزوا خارج شود. مردم فلسطین پس از حمله یمنی ها به تل آویو در شادمانی به سر می برند.

شکست نهایی رژیم اسرائیل به دست یمنی‌ها

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب افزود: اکنون یمن به بزرگترین و قدرتمندترین کشور عربی تبدیل شده که دارای کرامت و عزت نفس است و آماده فداکاری برای عربیت، اسلام و مردم فلسطین است و به مقابله با ظلم و نسل کشی در نوار غزه می پردازد و اسرائیلی ها هم در لانه های زنبور انگشت کرده اند. طی تاریخ هر کشوری که با یمن وارد جنگ شد شکست سختی خورده است.

عطوان افزود: سخنرانی «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن بسیار پر بار بود. او در این سخنرانی اعلام کرد یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل آمادگی دارد. یمن برای مقابله با هر اقدامی از سوی رژیم اسرائیل آمادگی دارد. علاوه بر این، حمله یمن دولتمردان کشورهای عربی را رسوا کرده است. آنها خود را با یمنی ها همراه نکردند. تنها شیخ «احمد خلیلی» مفتی پادشاهی عمان از یمنی ها حمایت کرد و گفت ما در کنار یمنی ها هستیم. وی حمله اسرائیل به الحدیده را محکوم کرد. حتی اتحادیه عرب هم هیچ موضعی در پیش نگرفت. حمله به الحدیده برگ برنده ای را در اختیار محور مقاومت قرار داده است تا رژیم اسرائیل را هدف قرار دهد. پس از حمله به غیر نظامیان یمنی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله اعلام کرد ما دیگر به اصول درگیری پایبند نخواهیم بود.

عطوان افزود: شاید از این پس، مرحله متفاوتی آغاز شود و پاسخ یمنی ها بسیار کوبنده تر شود. به نظر می رسد یمنی ها در مرحله آینده بندر حیفا را هدف قرار دهند. این بندر شریان اقتصاد رژیم اسرائیل را تشکیل می دهد. ممکن است هدف بعدی بندر اشدود باشد. شاید هم میدان گازی کریش هدف قرار گیرد. اگر این میدان هدف قرار گیرد در فصل زمستان آینده اروپایی ها از سرما هلاک خواهند شد.

عطوان اضافه کرد: دامنه جنگ به طور اساسی در حال گسترش است. اسرائیلی ها از عکس العمل آینده یمنی ها در ترس و وحشت به سر می برند. طبیعی است که اسرائیلی ها در هراس باشند زیرا پهپاد هدهد از همه اهداف اسرائیلی از جمله تاسیسات هسته ای دیمونا عکس برداری و فیلم برداری کرده است. اگر انبارهای مواد آمونیاکی هدف قرار گیرد رژیم اسرائیل نابود خواهد شد. اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله، حماس و انصارالله و ... قرار دارد. عملیاتی که توسط پهپاد انصارالله صورت گرفت در واقع سبب ویران شدن برنامه های«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شده است.

این تحلیلگر فلسطینی تبار تاکید کرد: مرحله تازه و تمام عیاری آغاز خواهد شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، یمنی ها را به موشک های دریایی مدرنی تجهیز خواهد کرد. این اقدام در پاسخ به تجهیز اوکراین از سوی آمریکا صورت می گیرد. اگر موشک های روسی به دست انصارالله برسد نه تنها سراسر منطقه خاورمیانه بلکه سراسر جهان در تیر رس یمنی ها خواهد بود. یمنی ها هر زمانی که شعاری بدهند آن را عملی خواهند کرد. آنها عرب های اصیلی هستند که از کرامت عربی دفاع می کنند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان داشت: امور به طور واقعی بر خلاف خواست اسرائیل در حال تغییر بوده و این رژیم در حال فرسوده شدن است به نحوی که در آینده قادر به واکنش نخواهد بود. دیگر هیچ کشوری از ارتش این رژیم نمی ترسد و محور مقاومت به برتری نظامی این رژیم پایان داده است.

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30139

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =