عطش تمام‌نشدنی خرید سلاح در ایالات متحده

درحالیکه در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۸ هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه در ایالات متحده جان خود را از دست دادند که افزایش ۱۶ هزار نفری را در مقایسه با سال ۲۰۱۰ نشان می دهد، آمریکایی ها از ابتدای سال جاری بیش از ۵.۵ میلیون سلاح خریداری کرده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت، به تازگی برخی چهره ها در ایالات متحده خشونت با اسلحه را یک بحران سلامت و بهداشت عمومی اعلام کرده اند و ابتکاراتی را برای جلوگیری از مرگ با سلاح گرم پیشنهاد داده اند. گفته شده که میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود در سه دهه گذشته رسیده است.

داده های پژوهشی موسسه Pew نشان می دهد که حدود یک سوم آمریکایی ها می گویند اسلحه شخصی دارند. این آمار منعکس کننده فرهنگ ریشه دار مالکیت اسلحه در ایالات متحده است.

گزارش دیگری هم نشان می دهد که در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۵.۵ میلیون قبضه سلاح گرم در این کشور خریداری شد.

شاید تعجب آور نباشد که تگزاس - دومین ایالت پرجمعیت این کشور- بیشترین سهم از سلاح های گرم خریداری شده در هر ایالت را با تقریباً نیم میلیون قبضه یا ۹ درصد از کل اسلحه های فروخته شده تا آوریل ۲۰۲۴ به خود اختصاص داده است.

عطش تمام‌نشدنی خرید سلاح در ایالات متحده

داده های سیستم ملی بررسی سوابق جنایی فوری اف.بی.آی (NICS) توسط SafeHomes.org که یک سایت بررسی خدمات امنیتی است، تجزیه و تحلیل شده و نشان داده است که کدام ایالت ها بیشترین سلاح های گرم خریداری شده اخیر را دارند.

«راب گابریل» سردبیر SafeHomes می گوید که فروش اسلحه در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. بر اساس این گزارش، سال گذشته ۱۶.۷ میلیون سلاح گرم در ایالات متحده فروخته شد که نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

فلوریدا که در مارس ۲۰۲۳ قانونی را در زمینه اجازه حمل و نقل سلاح به تصویب رساند، شاهد افزایش ۱ درصدی فروش اسلحه در سال گذشته بود. بر اساس این گزارش، چهار ایالت شاهد افزایش خرید سلاح بودند.

ایالت ایلینویز علیرغم تصویب قانون جدید ممنوعیت سلاح های تهاجمی شاهد ۵ درصد افزایش بود و آمار نیوهمپشایر هم ۳ درصد بیشتر شد.

وی گفت که در همین حال، منطقه کلمبیا شاهد کاهش ۳۲ درصدی در فروش سلاح گرم در سال ۲۰۲۳ بود، در این دوره قوانین مربوط به بررسی پیشینه و ثبت سلاح گرم تشدید شد. تعداد خرید سلاح در سایر ایالت هایی که به تازگی اقداماتی را در زمینه کنترل اسلحه انجام داده اند، کاهشی بود؛ ایالت های دلاور ۱۸ درصد و نیویورک ۱۵ درصد کاهش داشته اند.

ایالت لوئیزیانا هم که در سال ۲۰۲۳ هیچ محدودیت قابل توجهی برای کنترل اسلحه نداشت، در سال گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی فروش سلاح گرم بود.

عطش تمام‌نشدنی خرید سلاح در ایالات متحده

کدام ایالت ها بیشترین فروش اسلحه را در سال ۲۰۲۳ داشته اند؟

میزان سلاحی که در هر ایالت در سال گذشته فروخته شد تا حد زیادی با جمعیت آن ارتباط داشته است. سه ایالتی که بیشترین تعداد اسلحه را در سال ۲۰۲۳ فروخته اند پرجمعیت ترین ایالت ها هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل SafeHomes ایالت های زیر بیشترین فروش سلاح گرم را در سال ۲۰۲۳ داشتند:

تگزاس: ۱,۳۴۷,۵۸۹ قبضه

فلوریدا: ۱,۳۱۶,۴۷۱ قبضه

کالیفرنیا: ۱,۰۴۳,۴۲۱ قبضه

پنسیلوانیا: ۸۴۱۵۲۳ قبضه

تنسی: ۶۳۳۰۱۵ قبضه

اوهایو: ۵۸۳,۳۱۴ قبضه

ویرجینیا: ۵۸۱۶۹۸ قبضه

میشیگان: ۵۵۵۶۵۰ قبضه

میسوری: ۵۲۰,۴۸۸ قبضه

ایلینویز: ۵۰۴۴۵۲ قبضه

عطش تمام‌نشدنی خرید سلاح در ایالات متحده

کدام ایالت ها بیشترین تعداد اسلحه را با توجه به جمعیت فروخته اند؟

بر اساس نسبت جمعیت، ایالت های مونتانا، وایومینگ و آلاسکا بالاترین نرخ فروش اسلحه را در آمریکا داشته اند.

گابریل می گوید «این ایالت‌ها سنت‌های قوی شکار دارند که با شیوه‌های زندگی روستایی و قوانین سخت‌تر کنترل اسلحه درآمیخته است. فرهنگ‌ حمایت از داشتن اسلحه و نیاز به دفاع از خود در چنین مناطق دورافتاده‌ای ممکن است مالکیت و فروش بیشتر اسلحه را توجیه و تشدید کند.»

ایالت های زیر بالاترین نرخ فروش اسلحه را با توجه به جمعیت و به ازای هر ۱۰۰۰۰ ساکن بالای ۲۱ سال داشته اند:

مونتانا: ۱۵۸۶ قبضه

وایومینگ: ۱۵۲۳ قبضه

آلاسکا: ۱۵۱۴ قبضه

اورگان: ۱۳۷۲ قبضه

آلاباما: ۱۳۰۲ قبضه

نیوهمپشایر: ۱۲۵۲ قبضه

تنسی: ۱۲۰۷ قبضه

ویرجینیای غربی: ۱۲۰۵ قبضه

داکوتای شمالی: ۱۱۹۴ قبضه

آیداهو: ۱۱۴۹ قبضه

خشونت اسلحه به اوج خود رسیده است

به گفته یک کارشناس آمریکایی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۸۰۰۰ نفر بر اثر خشونت با اسلحه در ایالات متحده جان خود را از دست دادند - این عدد نشان دهنده افزایش ۱۶۰۰۰ نفری در مقایسه با سال ۲۰۱۰ است. در عین حال، خودکشی های مرتبط با سلاح گرم هم ۲۰ درصد افزایش یافته که این افزایش خیره کننده است.

وی می گوید که خشونت با اسلحه بیشتر از واکنش سیاس، نیازمند رویکرد بهداشت عمومی است.

به گزارش رویترز، خشونت با اسلحه عامل اصلی مرگ در کودکان هم می باشد. به همین دلیل بزرگسالان آمریکایی نگران هستند که خود یا یکی از نزدیکانشان قربانی سلاح های خانگی شوند.

گزارش سال ۲۰۲۳ از KFF نشان می دهد که بیش از نیمی از بزرگسالان ایالات متحده گفتند که آنها یا یکی از اعضای خانواده یک حادثه مرتبط با سلاح گرم را تجربه کرده اند.

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =