موشک‌های حزب الله بلای جان رژیم صهیونیستی

«عبدالباری عطوان» معتقد است حزب الله این روزها در آمادگی کامل به سر می برد و خود را برای همه سناریوها آماده کرده است. اگر رژیم اسرائیل فرودگاه بیروت را هدف قرار دهد، حزب الله با موشک های خود همه فرودگاه ها و تاسیسات در اراضی اشغالی را نابود می کند و به عمر این رژیم پایان خواهد داد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: لبنان این روزها با جنگی روبرو است که ستون پنجم، رژیم صهیونیستی و آمریکا عامل ایجاد آن هستند.

وی افزود: طی دو روز گذشته به لبنان حمله های سختی شده است. مردم با اصالت این کشور زندگی را دوست دارند و برای دفاع از میهن خود می جنگند. همه طوایف این کشور از وطن خود دفاع خواهند کرد. خبرگزاری «رویترز» ادعا کرد که طی ۴۸ ساعت آینده جنگ در لبنان آغاز خواهد شد و اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد. روزنامه «تلگراف» هم که مخالف همه عرب ها است نوشت فرودگاه بیروت به انبار سلاح حزب الله تبدیل شده است.

این تحلیلگر فلسطینی تبار تصریح کرد: حزب الله برای ثبات لبنان بسیار تلاش می کند و هدف از انتشار چنین اخباری بر هم زدن ثبات این کشور است. هدف آن است که لبنانی ها بترسند و مقدمه سازی برای آغاز یک جنگ کامل شود. تلاش می شود تا رژیم اسرائیل فرودگاه را هدف قرار دهد اما هرگونه حمله ای به فرودگاه بیروت عکس العمل حزب الله را به دنبال خواهد داشت. رژیم اسرائیل و مزدوران آن در لبنان می خواهند مردم لبنان را در سختی قرار دهند و در جنوب لبنان و جاهای دیگر سناریو غزه را تکرار کنند. وزیر حمل و نقل لبنان هم از چند مقام در بیروت خواسته است تا فرودگاه را بررسی کنند و ببیندند که آیا سلاحی در فرودگاه وجود دارد؟

وی اعتقاد دارد علت چنین ادعاهایی آن است که نتانیاهو در حال توطئه چینی علیه لبنان است، او می خواهد بر شکست های خود در نوار غزه سرپوش نهد. او نزد همه مردم جهان منفور شده است و شاید او به ماجراجوی خطرناک دیگری دست بزند. او می خواهد در این ماجراجویی با حزب الله تسویه حساب کند. اما حزب الله این روزها در آمادگی کامل به سر می برد و خود را برای همه سناریوها آماده کرده است. اگر رژیم اسرائیل فرودگاه بیروت را هدف قرار دهد همه فرودگاه های این رژیم در سراسر سرزمین های اشغال شده هدف قرار خواهند گرفت.

عطوان تاکید کرد: اصابت نخستین موشک از سوی اسرائیل به فرودگاه بیروت، موجب می شود سه هزار موشک از سوی حزب الله به همه فرودگاه های تحت کنترل این رژیم شلیک شوند. برپایه اسناد موثق این موشک ها به عمر صهیونیست ها در سرزمین های اشغال شده پایان خواهند داد. پهپاد هدهد از همه مراکز رژیم اسرائیل اطلاعات را به دست آورده است. این پهپاد بانک اطلاعاتی خوبی را از اسرائیل در اختیار حزب الله قرار داده است و حزب الله هم این اهداف را در اولویت قرار خواهد داد. پس از حمله های حزب الله دیگر از آب و برق و انرژی در اسرائیل خبری نخواهد بود.

موشک‌های حزب الله بلای جان رژیم صهیونیستی

وی تاکید کرد: هدهد به مدت ۹ ساعت از اهداف اسرائیلی در حیفا، عکا و ... تصویر برداری کرد اما حزب الله تنها یک دقیقه و۳۰ ثانیه از تصاویر هدهد را منتشر کرده است. اسرائیل به طور همه جانبه شکست خواهد خورد و به همین دلیل صهیونیست ها اکنون در حال مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا و ... هستند. میدان گازی «کاریش» در دریای مدیترانه هم هدف قرار خواهد گرفت. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله هم این موضوع را اعلام کرده است. در نتیجه حمله حزب الله دیگر از ارسال گاز برای اروپا هم خبری نخواهد بود. حتی احتمال دارد قبرس نیز که با رژیم اسرائیل همکاری می کند هدف قرار گیرد. سید حسن نصرالله گفته است اگر جنگی آغاز شود هیچ محدودیت و مرزی وجود نخواهد داشت و حزب الله همه جا را هدف می گیرد. اسرائیل پس از شکست در غزه در حال فروپاشی است.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: پیش بینی های «یحیی السنوار» هم درست از آب در آمد. حال ثابت شده است که او در مدیریت بحران منطقه و نوار غزه خیلی خردمندانه عمل کرد و دروغ های آمریکا را هم که مدعی برقراری آتش بس بود، آشکار ساخت.

این تحلیلگر افزود: یحیی السنوار از این نظر خردمند و آینده نگر است که وقتی واسطه ها او را زیر فشار قرار می دادند تا توافق آتش بس را بپذیرد و طی سه مرحله گروگان های اسرائیلی را آزاد کند او با این موضوع مخالفت کرد. این یک ابتکار عمل آمریکایی بود. او می گفت که باید توافق آتش بس فراگیر باشد و اسرائیل به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی کند و این منطقه به طور کامل بازسازی شود. السنوار خواستار ضمانت هایی از جانب روسیه، چین، سازمان ملل و همچنین آمریکا بود. نتانیاهو در گفت و گو با شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم گفت که ما برای آزاد سازی برخی اسراء آماده است اما پس از آن به جنگ بر می گردد و جنگ را متوقف نخواهد کرد. این اظهارات نتانیاهو نشان دهنده آینده نگری السنوار است که با آتش بس مخالف بود زیرا او می دانست که این توافق فریبی بیش نیست.

وی در پایان تاکید کرد اکنون نیز اگر نتانیاهو حماقت کند و به جنوب لبنان حمله کند حزب الله به عمر این رژیم پایان خواهد داد.

پایان/

۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29936

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =