نفرت از برندهای حامی اسرائیل

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد از هر سه نفر یک نفر برندهای تجاری جامی صهیونیسم را به دلیل اقدامات اسرائیل علیه غزه تحریم کرده است.

به گزارش تحریریه، نظرسنجی اخیر trust barometer نشان می‌دهد از هر سه نفر، بیش از یک نفر برندهایی را که به عنوان حامی یکی از اطراف درگیر در جنگ اسرائیل علیه غزه شناخته می‌شود، تحریم کرده است. کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس و کشورهای بزرگ با اکثریت مسلمان در این نظرسنجی پیشتاز هستند.

مرکز مطالعات خلیج فارس در این زمینه نوشت، در نظرسنجی فوق از ۱۵۰۰۰ مصرف کننده در ۱۵ کشور از جمله فرانسه، عربستان سعودی، انگلیس و ایالات متحده سوالاتی پرسیده شد.

عربستان سعودی با ۷۱ درصد بیشترین تعداد پاسخ‌دهندگان را به خود اختصاص داد که گفته شد گفت که آنها برندها را به دلیل حمایت درک شده از یک طرف تحریم می‌کنند.

یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط موسسه واشنگتن برای امور خاور نزدیک _ یک اندیشکده حامی اسرائیل _ انجام شد، نشان داد که ۹۶ درصد از شهروندان سعودی معتقدند کشورهای عربی باید روابط خود را با اسرائیل در پاسخ به جنگ غزه قطع کنند.

در امارات متحده عربی، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برندها را به دلیل جنگ تحریم می کنند.

در اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان، بیش از یک نفر از هر دو نفر نیز اعلام کردند که برندها را تحریم می کنند.

تعداد پاسخ دهندگان از کشورهای عربی و مسلمان که محصولات را به دلیل جنگ غزه تحریم می‌کنند، به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین جهانی ۳۷ درصد است که کمی بیشتر از یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده است.

میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مصرف‌کنندگان در عمان، یک شریک کلیدی غربی، کالاهای غربی را به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از اسرائیل تحریم کرده‌اند. آنها از نوشیدنی‌هایی مانند Mountain Dew به Kinsa، یک برند نوشیدنی سعودی، روی آورده‌اند. در پاکستان، برندهای محلی شروع به تولید محصولات محلی کرده‌اند تا جایگزین نوشابه.ها و لوازم آرایشی غربی شوند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از افزایش ناسیونالیسم مصرف‌کننده در کشورهای حاشیه خلیج فارس است. تعداد پاسخ دهندگان در عربستان سعودی و امارات متحده عربی که گفتند برندهای تولید کشورشان را نسبت به خارجی‌ها ترجیح می‌دهند به ترتیب ۱۳ و ۱۰ امتیاز افزایش یافت.

پایان/

۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =