سقوط دومینووار مهره‌های اسرائیل

«عبدالباری عطوان» معتقد است شرایط به طورکلی تغییر کرده است و تحولات فلسطین سراسر منطقه را منفجر خواهد کرد. مقاومت هم از مواضع خود کوتاه نمی آید و تا آزادسازی همه سرزمین های اشغال شده فلسطین به جنگ ادامه می دهد و مهره های رژیم اسرائیل یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات یوتیوبی خود درباره تحولات فلسطین گفت: رژیم اسرائیل سه موشک به سوی اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح شلیک کرد و در این منطقه ۴۶ تن به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی یک جنایت جنگی و نسل کشی است، تصریح کرد: مردم فلسطین در برابر چنین اقدامات جنایکارانه ای، تحقیر و تسلیم نخواهند شد. رژیم اسرائیل عقل خود را از دست داده زیرا مقاومت با پایداری خود این رژیم را دیوانه کرده است. گردان های القسام، سرایا القدس و المجاهدین برای نیروهای این رژیم کمین هایی در نظر گرفته اند.

وی افزود: تنها در یک عملیات ۱۶ تن از نیروهای این رژیم در منطقه جبالیا گرفتار شدند و برخی از آن ها به هلاکت رسیدند. ۵ تانک مرکاوا و ۲ دستگاه بلدوزر هم در این منطقه منهدم شدند. این اقدامات مقاومت، نتانیاهو، نزدیکان وی و ارتش این رژیم را دیوانه کرده است. آنها احساس می کردند که جریان حماس پس از سپری شدن ۸ ماه از نبرد تسلیم خواهد شد و به تدریج این جریان نابود می شود اما مقاومت نشان داد از رژیم اسرائیل قدرتمندتر و باهوش تر است.

این تحلیلگر جهان عرب معتقد است شمار گروگان های اسرائیلی نزد جریان حماس بسیار زیاد است. آنها نزد همه کشورهای جهان التماس کردند تا با وساطت خود جریان حماس را راضی کنند که این گروگان ها را آزاد سازد. اما مقاومت بر روی همه شرط های خود پافشاری می کند و حتی یک میلی متر هم کوتاه نخواهد آمد. این نشان می دهد که رژیم اشغالگر به طور کلی از هم فروپاشیده است. به همین دلیل است که اسرائیلی ها کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون می کشند.

سقوط دومینووار مهره‌های اسرائیل

وی گفت: اسرائیلی ها بویی از اخلاق، کرامت، عزت نفس و ارزش های انسانی نبرده اند و تنها کشتار را یاد گرفته اند. آمریکا هم در جرم و جنایت های این رژیم شریک است و هنوز به ارسال تسلیحات به این رژیم ادامه می دهد.

تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: اکنون اوضاع به کل تغییر کرده است و همه مردم فلسطین به مقاومت و به صف نظامی گروه های حماس، جهاد اسلامی و ... ملحق شده اند. مردم فلسطین تا انتقام خون شهیدان خود را از رژیم اسرائیل نگیرند، ساکت نخواهند شد. جهان هم از کشتارهای رژیم اسرائیل بسیار عصبانی است. تحولات فلسطین سراسر منطقه را منفجر خواهد کرد. گردان قسام یک میلی متر هم از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و اگر لازم باشد این گردان ۸ سال دیگر هم به جنگ ادامه خواهد داد تا سراسر سرزمین های اشغال شده فلسطین را از چنگال صهیونیست ها خارج سازد زیرا این یک مساله حیثیتی است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که کشتارهای رژیم اسرائیل در رفح آشکارا شکست رژیم اسرائیل را نشان داد، تاکید کرد: مهره های دومینوی رژیم اسرائیلی یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد، همانطور که همپیمانان این رژیم هم در حال شکست خوردن هستند. جریان حماس هم از مذاکرات عقب نشینی خواهد کرد زیرا پس از این همه کشتار مذاکره معنایی ندارد. حماس برنامه هایی در سر دارد که به امید خدا این برنامه ها به زودی اجرایی خواهند شد.

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29724

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =