ناتو برای حمله اتمی به روسیه تمرین می‌کند

مقام ارشد روس هشدار داد که بلوک تحت رهبری آمریکا به یک تهدید نظامی برای کشورش تبدیل شده زیرا ناتو خود را برای انجام حملات هسته ای به روسیه آماده می کند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری روسی «راشا تودی« نوشت، «ولادیمیر کولیشوف» معاون اول سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و رئیس سرویس گارد مرزی این کشور، در مصاحبه با ریانووستی تهدیداتی را که کشورش مجبور است با آنها مقابله کند، تشریح کرد.

وی تاکید کرد که عملیات های اطلاعاتی ناتو در نزدیکی مرز روسیه در حال افزایش است و نیروهای این ائتلاف در حال تشدید آموزش های نظامی خود هستند که در آن سناریوهای نظامی علیه فدراسیون روسیه از جمله حملات هسته‌ای به قلمروی این کشور را هم طراحی کرده اند.

مقامات روسیه پیش از این نیز از برنامه اشتراک هسته ای ناتو انتقاد کرده بودند. بر اساس آن طرح برخی از تسلیحات استراتژیک آمریکایی در کشورهای غیرهسته ای از جمله بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر و انبار می شود.

ناتو برای حمله اتمی به روسیه تمرین می‌کند

بنا بر این گزارش، مسکو به ویژه نگران است کشورهایی که میزبان این تسلیحات نیستند هم در تمرینات آموزشی و رزمایش ها در مورد نحوه استقرار سلاح ها شرکت کنند.

گفتنی است «ولادیمیر ارماکوف» رئیس بخش منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وزارت خارجه روسیه، ژانویه ۲۰۲۲ یعنی هفته‌ها قبل از آن که درگیری اوکراین به خصومت‌های آشکار با غرب منجر شود، در مصاحبه‌ای گفته بود که مسکو اقدامات بلوک نظامی به رهبری آمریکا را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد.

روسیه گسترش ناتو در اروپا و حضور فزاینده آن در اوکراین را عامل بحران جاری عنوان کرده است و آن را بخشی از جنگ نیابتی به رهبری ایالات متحده علیه کاخ کرملین می داند. مقامات مسکو هشدار داده اند که حمایت نظامی واشنگتن و متحدانش از کی یف ممکن است به تشدید کنترل نشده تنش و جنگ مستقیم با روسیه منتهی شود. این اتفاق حتی احتمال دارد در نهایت به درگیری هسته ای منجر شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه جاری دستور برگزاری رزمایشی را برای سنجش توانایی مسکو در استفاده از سلاح های هسته ای غیراستراتژیک صادر کرد. این اقدام واکنشی به اظهارات خصمانه اخیر کشورهای غربی توصیف شد.

ناتو برای حمله اتمی به روسیه تمرین می‌کند

کشورهایی که تسلیحات دوربرد را به کی‌یف اهدا می‌کنند، در شرایط کنونی، در حال بررسی رفع محدودیت‌های استفاده از آن‌ها علیه اهداف در مناطقی هستند که به عنوان قلمروی روسیه به رسمیت شناخته می‌شوند. «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلستان مدعی شده است که کی یف حق دارد چنین حملاتی را با سلاح هایی که از بریتانیا دریافت می کند، انجام دهد.

رزمایش روسیه به طور مشترک با بلاروس انجام می شود. مسکو سال گذشته تصمیم گرفت بخشی از زرادخانه خود را در خاک بلاروس ذخیره کند. همزمان مسکو اعلام کرد این اقدام را در بحبوحه افزایش تنش ها برای مقابله با طرح ناتو ضروری می بیند.

پایان/

۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29705

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =