تهران پیام مهمی را به واشنگتن ارسال کرد

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب معتقد است مبادله پیام هایی میان ایران و آمریکا که با هشدار جدی تهران همراه بود، موجب تحولات بزرگی در منطقه شده است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: تحولات تازه و مهمی در منطقه در حال رقم خوردن است که نشان می دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور شگفت آوری در حال شکست خوردن هستند. از آغاز هم مشخص بود که رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز نخواهد شد.

عطوان اضافه کرد: شاخص های بسیاری وجود دارند که نشان دهنده ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند. نخست آن که نشریه «وال استریت ژورنال» که به تصمیم گیران آمریکا بسیار نزدیک است، فاش کرد مقامات بلندپایه امارات از کاخ سفید خواسته اند از پایگاه هوایی «الظفره» در این کشور برای هر حمله هوایی علیه ایران و ... استفاده نشود. درواقع مقام های اماراتی به آمریکا اعلام کردند به این کشور اجازه استفاده از این پایگاه را نخواهند داد و دلیلش آن است که آنها از عکس العمل ایران می ترسند زیرا اگر از این پایگاه حمله ای علیه ایران صورت گیرد ایران هم پایگاه های آمریکا در امارات را هدف قرار خواهد داد.

تهران پیام مهمی را به واشنگتن ارسال کرد

وی خاطرنشان کرد گزارش های وال استریت ژورنال حکایت از آن دارند که آمریکا به خاطر این درخواست امارات همه تجهیزات و جنگ افزارهای خود را از پایگاه الظفره در امارات به پایگاه «العدید» در قطر منتقل کرده است. آمریکایی ها به ایران گفتند که اگر ایران، سرزمین های اشغال شده تحت کنترل رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد آن ها هم علیه ایران وارد عمل خواهند شد. در مقابل این تهدیدها، ایرانی ها نیز این پیام را ارسال کردند در صورت هرگونه حمله ای به ایران، همه پایگاه های آمریکا در کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از جمله در عراق ویران خواهند شد. همین موضع گیری مقتدارنه تهران بود که سبب تغییر موضع امارات شد. پایگاه های آمریکا در عراق در تیررس موشک های ایران قرار دارد و تهران اعلام کرده از آن ها هم انتقام می گیرد.

این تحلیلگر فلسطینی تبار تصریح کرد: ایرانی ها پیشتر اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی را ادب خواهند کرد، حال یک موشک آن ها می تواند کار امارات متحده عربی را تمام کند. اگر حتی یک موشک از ایران به سمت دبی شلیک شود کار دبی را یکسره می کند.

OSINT Updates on X: "#BIG:🚨 Houthis shared these imgs & threatened to  attack UAE & said in retalaition to UAE & Saudi Arabia's airstrikes in  Yemen, Houthis will target the Burj khalifa .

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: وضعیت مشخص است. رژیم صهیونیستی آمریکا را به جنگ و کشتار مردم غزه وارد کرد. تل آویو و واشنگتن اکنون در بحران واقعی گرفتار شده اند. همزمان که دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی به طرز شگفت آوری افزایش می یابد، انتقام گیری از آمریکا در منطقه خاورمیانه هم در دستور کار قرار گرفته است.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب افزود: شاخص دیگر هم آن است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد روابط تجاری این کشور را با رژیم صهیونیستی متوقف خواهد شد. او اعلام کرد که درهای تجارت با رژیم صهیونیستی به طور کامل بسته می شود و تنها در صورت پایان دادن به جنگ در غزه گشوده خواهند شد. او رقم تجارت میان ترکیه و رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

عطوان بر این باور است که حتی این اقدام اردوغان هم کافی نیست. او باید به طور کامل روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند، سفارت این رژیم را در ترکیه ببندد و سفیر این کشور را اخراج کند.

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      تحریریه گران گرامی! امروز مصاحبه آقای امیر عبداللهیان که صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت، انجام داده بود در مطبوعات انتشار یافت.شرایط روحی حاکم درنشست دولت بخوبی در این مصاحبه پیداست :همه از هم راضی هستند وشهر در امان است!.وتکیه کلام وزیر مبنی بر پیام دادن به آمریکا که در ماههای اخیر گویا روزانه به کرات تکرار میشود نشانه جالبی از شخصیت دولت است. البته تاکتیک جنگی جدید از جمله «اطلاع دادن به خصم قبل از رزم» نیز یکی دیگر از این موارد بود. «اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود پایبند باشند و هیچ اتفاق دیگری نیفتد »کدام وعده ؟کدام وعده تا بحال از سوی غرب نگه داشته شده؟ «عمده کشورهای همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد» .کدام کشورغیر عمده! اینرا اعلام نکرده است؟ از کل مصاحبه اینطور استنباط میشود که:عملیات وعده صادق تنها با وعده غربی ها وبرخی کشورهای همسایه مبنی بر عدم مداخله انجام شده و ما قبلأ به همه اطلاع داده واجازه(وعده داده بودند) گرفته بودیم .وزیر امور خارجه ایران!
    • US ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      آقای وزیر امور خارجه ایران!حداقل مکالمات کشورهای اروپایی با مقامات ایران در مورد انجام این عملیات را مطالعه کنید بعد این سخنان را در فضای جامعه منتشر کنید ازجمله مکالمات وزیر امور خارجه آلمان وتهدیدات وبه تمسخر گرفتن ایران وتأکید بر غیرقابل عبور بودن سد دفاعی که غربی ها وکشورهای منطقه جهت حفاظت از رژیم غاصب ایجاد کرده اند.در شب عملیات تمام امکانات غرب در منطقه وفرا منطقه بهمراه کشورهای منطقه وهمسایه!!در جهت مقابله این عملیات بکار گرفته شد.جهان در آستانه جنگ اتمی قرار گرفته ویک بار دیگر توان باز دارندگی این سلاح خود را را در تکذیب اعزام نیروهای غربی به اوکرایین توسط انگلستان وفرانسه و...نشان داد ولی شما هنوز بدنبال برجام هستید دیگر همگان میدانند با سیاست چماق وهویج آژانس میتوان ایران را بازی داد(نه فریب ). عزیزان !سیل تحولات عظیم جهانی در راه است یا میتوانیم جزیی از آن باشیم ویا تنها موضوع آن.