واردات 8 میلیارد دلاری قطعات خودرویی در سال ۱۴۰۲

تجمیع داده‌های گمرکی در بخش واردات خودرو، واردات قطعه خودروهای سبک و سنگین، واردات ماشین‌آلات کشاورزی، لاستیک، موتورسیکلت و دوچرخه و ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در ۵ ماهه نخست امسال نشان می‌ده دمجموع واردات اقلام مربوط به وسایل نقلیه و قطعات آنها ۳۹۶ هزار تن به ارزش ۳ مییلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار بوده است.

به گزارش تحریریه، تجمیع داده‌های گمرکی در بخش واردات خودرو، واردات قطعه خودروهای سبک و سنگین، واردات ماشین‌آلات کشاورزی، لاستیک، موتورسیکلت و دوچرخه و ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در ۵ ماهه نخست امسال نشان می‌ده دمجموع واردات اقلام مربوط به وسایل نقلیه و قطعات آنها ۳۹۶ هزار تن به ارزش ۳ مییلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار بوده است.

قابل ذکر است گرچه واردات ایران از ۴۲ کشور انجام شده، اما ۶۹ درصد از آن مربوط به واردات از کشور چین و ۱۶/۵ درصد نیز از امارات بوده است. به عبارتی دیگر، از کل واردات وسایل نقلیه و قطعات آن، بیش از ۸۵ درصد آن از دو کشور چین و امارات وارد شده است.

واردات 8 میلیارد دلاری قطعات خودرویی در سال ۱۴۰۲

با استناد به داده های فوق، تا پایان سال 1402 حدود 8 میلیارد دلار قطعات خودرویی وارد کشور خواهد شد که نشان می دهد ادعای دولت برای نبود ارز برای واردات 500 میلیون دلار خودرو واقعیت ندارد. عدم واردات خودرو باعث شده است تا قیمت های حیرت انگیز بازار ایران به سوژه محافل جهانی تبدیل شود.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 27497

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =