سیاستمدار آلمانی:گاز روسیه برای اقتصاد آلمان موهبت بود

نماینده مجلس آلمان اعتقاد دارد که گاز روسیه برای اقتصاد آلمان یک نعمت بود و برلین باید با وجود شرایط سیاسی دوباره واردات انرژی از مسکو را از سر بگیرد.

به گزارش تحریریه، «آنتون بارون» نماینده پارلمان آلمان و رهبر حزب راستگرای AfD هشدار داد که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، آلمان، نباید سیاست تحریمی علیه روسیه بر امنیت انرژی کشورش اولویت بدهد.

بارون در مصاحبه ای با روزنامه اشتوتگارتر سایتونگ گفت که آلمان با پیگیری اقدامات تنبیهی علیه روسیه و رد کردن منابع انرژی این کشور، وابستگی به انرژی را از کشوری به کشور دیگر منتقل کرد و خود را در معرض خطر قرار داده است.

وی تصریح کرد: ما نیروگاه‌های هسته‌ای و نیروگاه‌های زغال‌سنگ را خاموش می‌کنیم و بیشتر و بیشتر بر انرژی‌های تجدیدپذیر تکیه می‌کنیم، اگرچه هیچ انبار ذخیره‌سازی وجود ندارد.

سیاستمدار آلمانی:گاز روسیه برای اقتصاد آلمان موهبت بود

بارون تاکید کرد، علیرغم عملیات نظامی جاری روسیه در اوکراین، که آلمان با آن مخالف است، این کشور باید دوباره واردات گاز روسیه را آغاز کند.

وی گفت: گاز روسیه موهبتی برای اقتصاد ما و شکوفایی آلمان بود.

او افزود از آنجایی که اکثریت جمعیت برای گرم کردن خانه ها در زمستان به گاز نیاز دارند، ما نمی توانیم آن را به شرایط جنگ وابسته کنیم و این یک ضرورت محض است.

«اووه شولز» دیگر نماینده پارلمان آلمان هم در اوایل این هفته اذعان کرد که تحریم ها نتوانسته است روسیه را بی ثبات کند، اما در عوض اقتصاد آلمان را ویران کرده است.

این سیاستمدار تصریح کرد: تحریم‌ها علیه روسیه... آلمان و فعالیت‌های اقتصادی آن را به صورت مستقیم به سمت صنعتی‌زدایی سوق می‌دهد.

او از دولت خواست فورا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را لغو کند تا از ایجاد آسیب‌های اقتصادی بیشتر جلوگیری شود.

سیاستمدار آلمانی:گاز روسیه برای اقتصاد آلمان موهبت بود

آلمان تا قبل از جنگ اوکراین در تامین ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود به روسیه اتکا داشت و یکی از کشورهایی بود که در سال گذشته از کاهش عرضه انرژی روسیه در میان کشورهای اتحادیه اروپا آسیب دیده بود. پس از چندین دور تحریم‌ بروکسل علیه مسکو در واکنش به درگیری‌های اوکراین، تحویل انرژی روسیه به آلمان به طور قابل توجهی کاهش یافت یا به طور کامل متوقف شد.

گروه آلمانی اپراتورهای ذخیره سازی گاز INES به تازگی هشدار داد که این کشور حداقل تا زمستان ۲۰۲۶/۲۰۲۷ در خطر کمبود گاز قرار خواهد داشت.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26948

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =