رونمایی از یک سیاست دیگر وزارت صمت علیه افزایش تولید خودرو!

رونمایی از یک سیاست دیگر وزارت صمت علیه افزایش تولید خودرو به قوانین خوساخته در مناطق آزاد کشور مربوط می شود.

به گزارش تحریریه، رونمایی از یک سیاست دیگر وزارت صمت علیه افزایش تیراژ تولید خودرو در بخش خودروههای مونتاژث به قوانین خوساخته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مربوط می شود که بر سر راه ورود قطعات به سرزمین اصلی دست اندازهای نا به جا ایجاد کرده است. 

ورود قطعات خودروو به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورتی کدبندی می شود که امکان اینکه شاهد اضافه آمدن برخی قطعات پس از استفاده از بسته وارداتی در خط تولید باشیم؛ وجود دارد، و انتظار می رود که سیاستگذار اجازه دهد این قطعات اضافه آمده با پرداخت تعرفه های قانونی بتواند وارد سرزمین اصلی شده و به عنوان قطعات یدکی استفاده شود، اما عجیب اینکه چنین اجازه ای داده نمی شود و قوانین خلق الساعه مانع این مهم است که محمدرضا نعمت زاده در تیرماه سال 1395 دستورات آنرا صادر کرد و هنوز لغو نشده است. 

وزارت صمت اجازه ورد این قطعات را به عنوان قطعه وارداتی به کشور نمی دهد تا به عنوان قطعه یدکی در بازار استفاده شود و اصرار دارد که این قطعات باید به عنوان ضایعات ذوب و ... شده و به مراکز بازیافت ارسال شود که یک سیاستگذاری بسیار غلط و ضدصنعتی است، زیرا ارزش افزوده را از بخش صنعت دریغ کرده و آنرا دور می اندازد. 

میز کسب و کار تحریریه از مسئولان وزات صمت سوا دارد که با چه منطقی چنین دستور ضدصنعتی و مخل در بازار صادر کرده اید که حاضر به لغو آن نیستید؟

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19368

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =