استخدام 8000 نفر در یک شرکت خودروسازی

استخدام 8000 نفر در یک شرکت خودروسازی با هدف تولید خودروهای جدید به صورت برقی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، شرکت آمریکایی جنرال موتورز از به کارگیری 8000 نیروی کار جدید در سال 2022 خبر داد که قرار است در توسعه خودروهای برقی، نرم افزارها و خدمات مرتبط با آن استخدام شوند. 

این استخدام تنها فعالیت جنرال موتور نیست و پیش از این هم 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در ایالت میشیگان برای تولید وانت های انجام شد که قرار است با وانت های برقی دیگر شرکت آمریکایی یعنی فورد رقابت کند.

نکته جالب در جنرال موتورز این است که از روش جدیدی برای کار نیروی انسانی جدید استفاده خواهد کرد. نیروی انسانی جدید جنرال موتورز مجبور به حضور در مرکز فنی این شرکت در حومه وارن از شهر دیترویت در ایالت میشیگان مشغول نیستند و از راه دور کار می کنند. نام این سیاست جدید را «کار به روش مناسب» “work appropriately” گذاشته اند.

در سال 2021 این شرکت آمریکایی 10 هزار نیروی انسانی جدید استخدام کرد که یک سوم آنها مهندسان نرم افزار بودند که احتمالا بر روی سیستم های خودران و ... کار خواهند کرد. 

توجه به سیاست های خودروسازان جهانی برای استخدام های گسترده نشان می دهد که هیاهوی داخلی بر سر تعداد نیروی انسانی شاغل در ایران خودرو و سایپا کارشناسی نیست و به عدم فهم ریشه های مساله باز می گردد. سهم دستمزد نیروی کار در هزینه تمام شده ایران خودرو و سایپا حدود 6 درصد است. دولتی اداره شدن این دو خودروساز باعث شده است نه از نیروی انسانی موجود استفاده مناسبی شود و نه سیاستی برای بهبود تولیدات در دستورکار قرار گیرد. 

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 16317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =