ظهره وند: ادعاهای امارات درباره جزایرسه گانه تیری در تاریکی است/ امارات تا قبل از سال ۱۹۷۱ به عنوان یک کشور مستقل وجود نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اظهارات اخیر امارات متحده عربی درباره مالکیت جزایرسه گانه ایرانی صرفاً یک تیری در تاریکی است .

به گزارش تحریریه، ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به اظهارات اخیر امارات متحده عربی درباره مالکیت جزایرسه گانه ایرانی پاسخ داد و آن را «صرفاً یک تیری در تاریکی» توصیف کرد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی اظهارداشت : هدف امارات از این ادعاها، شکل‌دهی به انسجام میان شش شیخ‌نشین و ایجاد محوریتی با امارات به عنوان کانون بحران در خلیج فارس است.

ظهره وند افزود: این رویکرد به دنبال حفظ مداخله‌گری قدرت‌های خارجی در منطقه است و امارات به هیچ‌وجه ظرفیت داخلی برای تعریف امنیت خود و همکاری با ایران را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : قبل از سال ۱۹۷۱، امارات به عنوان یک کشور مستقل وجود نداشت و ادعاهای کنونی آن درباره مالکیت جزایر فاقد پایه و اساس تاریخی است و ایران در زمانی که جزایر تحت اشغال بریتانیا بودند، مالکیت خود را مجدداً احیا کرده و هیچ‌گونه جزیره‌ای از اماراتی که در آن زمان وجود نداشت، نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و ضرورت امنیت پایدار در خلیج فارس تاکید کرد : ایران از هر تلاشی برای حفظ امنیت و ثبات در این منطقه دریغ نخواهد کرد .

منبع: دانشجو

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 30894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =