آرامش پیش از طوفان/تغییر معادلات در منطقه و جهان

تحلیلگر سرشناس جهان عرب از آرامش پیش از طوفان در منطقه خبر داد و گفت: عملیات وعده صادق ۲ و حمله موشکی ایران به پایگاه های هوایی رژیم اسرائیل تنها هشدار و پیامی از ایران به رژیم اسرائیل بود مبنی بر اینکه اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ایران به عمر این رژیم پایان خواهد داد و همه معادلات، موازنه ها و حتی نقشه های منطقه و جهان تغییر خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» در مورد تحولات و اوضاع شکننده منطقه خاورمیانه اظهار داشت: هر لحظه انتظار می رود رژیم اسرائیل پاسخ حمله موشکی کوبنده ایران را بدهد. حمله موشکی ایران سبب ویرانی پایگاه های هوایی این رژیم شد. برخی می گویند حمله موشکی ایران نمایشی بود، این در حالی است که رژیم اسرائیل به ویرانی پایگاه های خود اعتراف کرده است.

وی درباره خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران نیز گفت: آیت الله خامنه ای به زبان عربی صحبت می کند اما برخی رهبران کشورهای عربی به زبان عبری حرف می زنند. اکنون در مرحله آرامش پیش از طوفان به سر می بریم. ما در انتظار طوفان بزرگی هستیم. این طوفان بی سابقه است و شاید همه معادلات، موازنه ها و حتی نقشه های منطقه و جهان را تغییر دهد.

تحلیلگر فلسطینی تبار با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران به خاطر بزرگداشت سید الشهداء مقاومت سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله خطبه عربی ایراد کرد، افزود: ایران برای مقابله با رژیم اسرائیل آماده است. ایران با حمله به اسرائیل دل ها را آرام کرد. ایران با آرامش رفتار می کند. وزیر امور خارجه ایران به لبنان و سوریه رفت و رئیس جمهوری این کشور هم به قطر سفر کرد. حضرت آیت الله خامنه ای هم در فضای آزاد خطبه های نماز جمعه را خواند. این نشان می دهد مردم ایران مردمی سست و ترسو نیستند. مردم این کشور اعتماد به نفس بالایی دارند.

وی ادامه داد: سید علی خامنه ای با حضور در نماز جمعه و ایراد خطبه و بزرگداشت سید حسن نصرالله، اوج قدرت ایران را نشان داد. او با مردم جهان عرب با زبان عربی فصیح صحبت کرد. او زبان عربی را خوب بلد است. او سید و از نسل اهل بیت و رسول اکرم (ص) است و این رهبران کشورهای عربی هستند که هیچ بویی از عربیت و غیرت نبرده اند. حضرت آیت الله خامنه ای به نکته مهمی هم اشاره کرد و گفت جهاد گروه های فلسطینی و حزب الله، رژیم اسرائیل را هفتاد سال به عقب برگردانده است. مقاومت در غزه، جهان را دچار حیرت و سرگردانی کرده و به اسلام عزت بخشیده است. نابودی این رژیم خدمت بزرگی به کشورهای اسلامی است. در واقعیت رژیم اسرائیل شکست خورده و با این ترورها و کشتار مردم در لبنان، سوریه و عراق و ... می خواهد شکست خود را پنهان سازد.

این تحلیلگر اضافه کرد: آیت الله خامنه ای به موضوع مهمی اشاره کرد که ایران در پاسخ به رژیم اسرائیل تعلل نخواهد کرد و از مقاومت حمایت می کند تا مقاومت به پیروزی بزرگ برسد. پس ما هم باید برای دفاع از امت اسلامی آماده باشیم.

عطوان اظهار داشت: عملیات وعده صادق ۲ تنها هشدار و پیامی به رژیم اسرائیل بود. متاسفانه رهبران عرب قادر به انتقاد از رژیم اسرائیل نیستند و هرگز اسرائیل را دشمن به شمار نمی آورند. آنها از این رژیم می ترسند. اما ایران می گوید برای دفاع از مقاومت آماده است و هنگامی که شعار می دهد شعارهای خود را عملی می سازد. موشک های این کشور به عمق سرزمین های اشغال شده رسیدند و پایگاه های هوایی رژیم اسرائیل را ویران کردند. رژیم اسرائیل به برتری هوایی خود می نازید اما ایران حساب شده و هدفمند این پایگاه ها را هدف قرار داد.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب افزود: اکنون اسرائیلی ها ادعا می کنند که انبارها و تاسیسات نفتی و هسته ای ایران را هدف قرار خواهند داد. «رحیم موسوی» فرمانده ارتش ایران شعار می دهد و شعارهای خود را عملی می سازد. او گفت انتقام ترور شهید سید حسن نصرالله را می گیریم و پاسخ این ترور را داد. اسرائیل تنها دارای ۳ تاسیسات انرژی است. این در حالی است که ایران خودش یک قاره است. رژیم اسرائیل می گوید در حمله به ایران از هواپیماهای اف ۱۵، اف ۱۶ و اف ۳۵ استفاده خواهد کرد. این در حالی است که تعدادی از این هواپیماها در حمله ایران منهدم شدند. اگر این هواپیماها به سوی ایران پرواز کنند دیگر قادر به بازگشت نیستند چون خبری از فرودگاه نخواهد بود که این هواپیماها بتوانند در آن فرود آیند. موشک های مافوق صوت ایران بسیار پرسرعت تر از هواپیماهای رژیم اسرائیل هستند. این موشک ها زودتر از هواپیماها به فرودگاه ها و پایگاه های رژیم اسرائیل می رسند. پیش از اینکه هواپیماهای اسرائیل به ایران برسند و عملیاتی را انجام دهند ایران پایگاه ها و فرودگاه های اسرائیل را ویران خواهد کرد.

تحلیلگر فلسطینی گفت: اگر رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ایران به عمر این رژیم پایان خواهد داد. دنیا در حال تغییر است. جبهه های نبرد با رژیم اسرائیل از جمله جنوب لبنان ملتهب هستند. نیروهای حزب الله و گردان رضوان پیشروی زمینی نیروهای رژیم اسرائیل به جنوب لبنان را متوقف کرده اند. بیش از ۲۰ افسر و نیروی رژیم اسرائیل به هلاکت رسیده اند. ۱۵ تانک مرکاوا منهدم شده و قادر به بازگشت نیستند. موشک های حزب الله تل آویو، نهاریا، صفد و الجلیل را هدف قرار می دهد. امور به طور غیر عادی در حال تغییر است.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: رژیم اسرائیل بیش از ۲۰ نفر را در اردوگاه طولکرم به شهادت رساند. این موضوع سبب می شود سراسر کرانه باختری علیه رژیم اسرائیل وارد عمل شود. در کرانه باختری مردان تمام عیاری وجود دارند. آنها در انتفاضه های گذشته به مدت ۴ سال رژیم اسرائیل را دیوانه کردند و یکبار دیگر در این منطقه انتفاضه جدیدی شکل خواهد گرفت و همه روستاها و اردوگاه ها علیه رژیم اسرائیل وارد عمل می شوند. رژیم اسرائیل به دلیل به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

پایان//

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =