سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال طلا

بررسی شورای جهانی طلا نشان می دهد که تمایل سرمایه گذاران حرفه ای آمریکای شمالی به خرید طلا در حال افزایش است.

به گزارش تحریریه، «شورای جهانی طلا» (World Gold Council) در گزارشی نوشت، طلا در ماه‌های اخیر به ندرت از سرفصل اخبار خارج شده زیرا از سایر دارایی‌های جهانی بهتر عمل کرده و بارها به بالاترین حد ارزش خود رسیده است.

بر اساس تحقیقات این موسسه، سرمایه گذاران حرفه ای آمریکای شمالی در حال درو کردن سودهای خود هستند.

این شورا تصریح دارد: ما اخیراً یک نظرسنجی از ۵۲۵ سرمایه‌گذار حرفه‌ای آمریکای شمالی که ترکیبی متشکل از مؤسسات بزرگ، مشاوران و مشاوران مالی است را انجام دادیم؛ که نتایج آن روند رو به رشد تمایل به خرید طلا را در میان این افراد تأیید کرد.

۸۵ درصد این افراد اعلام کردند به نوعی در طلا سرمایه گذاری کرده اند؛ این رقم نسبت به ۶۹ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۷۶ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می دهد.

مالکیت طلا در میان سرمایه گذاران حرفه ای آمریکای شمالی از سال ۲۰۱۸ به طور پیوسته افزایش یافته است. این سوال از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شد که تقریباً چند درصد آن ها بخشی از سرمایه کنونی خود را در طلا سرمایه گذاری کرده اند؟

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال طلا

طبق تحلیل شورای جهانی طلا، این سرمایه گذاران تصوراتی در مورد طلا دارند که تایید می کند ویژگی های اصلی طلا به طور کلی به خوبی شناخته شده است. اکثر پاسخ دهندگان طلا را به عنوان یک عامل متنوع کننده پرتفوی خود و محافظ تورم می دانند و موافقند که فلز زرد ریسک پرتفوی سرمایه گذاری آن ها را کاهش می دهد.

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال طلا

در واقع مزایای اصلی طلا، به استثنای بازده بلندمدت آن، به خوبی شناخته شده است.

در حالی که به نظر می رسد اکثر این سرمایه گذاران طلا را برای محافظت از سبد سهام خود نگه می دارند، گویا کمتر از عملکرد بلندمدت چشمگیر آن آگاه هستند. ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که طلا در مقایسه با سایر انواع دارایی ها، بازده بلندمدت درخشانی را دارد زیرا در ۲۵ سال گذشته با متوسط بازده سالانه ۸ درصدی نسبت به سهام ایالات متحده عملکرد بهتری داشته است.

مشخصه نقد شوندگی طلا نیز کمتر شناخته شده است، به طوری که تنها کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان موافق هستند که طلا یک دارایی نقد است. جای تعجب نیست که این دیدگاه در میان کسانی که به سرمایه گذاری در طلا تمایل ندارند، قوی‌تر است: تقریباً یک چهارم پاسخ‌دهندگانی طلایی را ذخیره نکرده اند، نقدینگی را به عنوان مانعی برای سرمایه‌گذاری در طلا ذکر کردند. یک چهارم غیر مالکان هم گفتند که طلا را به عنوان یک دارایی نقد می بینند.

۵۲ درصد از افرادی که طلا دارند آن را به عنوان یک دارایی بسیار نقدشونده می شناسند.

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال طلا


حاضران در نظرسنجی به این سوال پاسخ دادند که طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده آیا انتظار دارید که درصد سرمایه گذاری شان در طلا به چه صورت تغییر کند؟

نقش طلا به‌عنوان «متنوع کننده سبد سرمایه گذاری به‌ویژه در دوره‌های با آشفتگی مالی و عدم اطمینان اقتصادی» رایج‌ترین دلیل ذکر شده برای افزایش تخصیص طلا بود. ۴۶ درصد پاسخ دهندگان یکی از سه انگیزه اصلی زیر را دلیل گرایش خود به طلا بیان کردند: عدم قطعیت، تنش های ژئوپلیتیکی و ارزش گذاری های فوق العاده بالای سهام.

بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه طلایی خود در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده هستند. این تعداد بیش از دو برابر تعداد کسانی بود که می گفتند قصد کاهش سرمایه گذاری در طلا را دارند.

گزارش این شورا تصریح دارد: در کل، به نظر می رسد سرمایه گذاران آمریکای شمالی خرید طلای خود را در سال آینده افزایش می دهند. ما اخیراً اعلام کردیم که از نظر تاریخی مالکیت طلا در ایالات متحده بیشتر شده است که این نشان دهنده پتانسیل افزایش قدرت و حمایت از چشم انداز مثبت برای مالکیت طلا است.

پایان/

۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =