بحران هسته‌ای در روابط امارات و اسرائیل!

جلوگیری رژیم صهیونیستی از واردات خرمای هسته‌دار از امارات، خشم این کشور حاشیه خلیج‌فارس را برانگیخته است.

به گزارش تحریریه، مرکز 🟩مطالعات خلیج فارس در گزارشی نوشت، ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کنار ده‌ها هزار شهید و زخمی و آواره، صدها هزار نفر را نیز از آب و غذا محروم کرده، و بسیاری از مردم به‌ویژه کودکان فلسطینی نیز از گرسنگی جان می‌دهند؛ با این حال، امارات که روزی با بهانه «تلاش برای حل مسئله فلسطین به شیوه دیپلماتیک» دست به سازش با رژیم صهیونیستی زده، اکنون نه تنها در همین مسیر ادعایی هم کاری از پیش نبرده، بلکه این روزها، به شدت از اینکه دیپلمات‌های اماراتی و خانواده‌هایشان در سرزمین‌های اشغالی دسترسی به خرمای هسته‌دار ندارند، به ستوه آمده است!

بله درست خواندید! محرومیت دیپلمات‌های اماراتی و خانواده‌هایشان از خرمای هسته‌دار، خشم و اعتراض شدید شیوخ اماراتی را برانگیخته است.

بنابه گزارش‌ها، جلوگیری رژیم صهیونیستی از واردات خرمای "هسته‌دار" از امارات، خشم این کشور حاشیه خلیج‌فارس را برانگیخته است.

به گفته «یارون آوراهام» خبرنگار شبکه ۱۲ اسرائیل، وزارت کشاورزی این رژیم در هفته‌های گذشته، از ورود خرمای هسته‌دار از امارات جلوگیری کرده؛ و در این راستا، یک بارِ ۱۰۰ کیلویی از این نوع خرما نیز بازگردانده شده است.

Date Palm (Phoenix dactylifera) - Dubai Plants

این اقدام، به‌شدت خشم امارات را برانگیخته، و خواستار رسیدگی وزارت خارجه اسرائیل به این موضوع شده است، اما وزارت کشاورزی رژیم همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند.

وزارت کشاورزی اسرائیل در نامه‌ای به «محمد الخاجه» سفیر امارات گفته: واردات خرمای هسته‌دار به اسرائیل ممنوع است؛ اما خرمای بی‌هسته، بدون مجوز هم امکان واردات دارد.

مقامات وزارت خارجه امارات گفته‌اند: پشت‌پرده این اهانت به سفارت امارات، و دلیل عدم رعایت عرف و موازین دیپلماتیک برای ما روشن نیست.

بنابه گزارش‌های متعدد بین‌المللی، ده‌ها هزار نفر در غزه با کمبود شدید آب، غذا، دارو رنج می‌برند.

پایان/

۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 29914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =