قیمت باورنکردنی طلا درآینده نزدیک

برخی کارشناسان اعتقاد دارند طلا تا پایان سال ۲۰۲۵ یک رکورد غیرقابل باور قیمتی را به دست می آورد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Watcher» در گزارشی به روندهای کنونی و آتی طلا در بازار جهانی پرداخته و آورده است قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسید زیرا بانک های مرکزی کشورهای در حال توسعه صدها تن از این فلز گرانبها را انبار و ذخیره کردند. خرید و ذخیره گسترده طلا از سوی چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بازار این فلز را تحت فشار قرار داد زیرا این بانک های مرکزی میلیاردها دلار را برای خرید طلا روانه بازار کردند و بر حجم تقاضا به شدت افزودند.

طبق این گزارش، جهش قیمت طلا که توسط بانک های مرکزی آغاز شد، سرمایه گذاری هایی را از سوی سرمایه گذاران خُرد و صندوق های نهادی به همراه داشت. هر سه دسته از سرمایه گذاران فوق با افزایش قیمت فلز گرانبها بین ژانویه تا آوریل سال جاری سود خوبی به دست آوردند.

اگرچه برخی اعتقاد دارند که قیمت طلا می تواند به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس برسد اما بسیاری بر این باور هستند که هدف بعدی طلا رسیدن به سقف قیمتی ۲۵۰۰ دلار است و احتمال دارد در آینده به سمت نقطه عطف ۳۰۰۰ دلار در هر اونس هم پیش برود.

نمودار XAU/USD که عملکرد آن را دنبال می کند، قیمت ها را در محدوده ۲۳۱۴ دلار در روز چهارشنبه نشان می دهد. در معاملات روز گذشته طلا نزدیک به ۰.۳۰ واحد یا حدود ۰.۰۱ درصد افزایش یافت.

gold prices xau usd 2314

قیمت طلا USD ۲۳۱۴
منبع: Investing.com


سوالی که برخی سرمایه گذاران می پرسند این است که پس چه زمانی قیمت طلا به مرز ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ «مایک مک گلون» استراتژیست ارشد حوزه کالا در شبکه بلومبرگ، در آخرین به روز رسانی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در مرحله بعدی به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

وی البته هشدار داده است که این امر زمانی رخ می دهد که قیمت نفت خام به شدت کاهش یابد. از نظر وی ممکن است قیمت هر بشکه نفت به دلیل تنش ها در خاورمیانه به ۵۰ دلار سقوط کند.

طبق پیش بینی مک گلون، طلا از این شانس برخوردار است که قیمت آن در ۶ تا ۱۸ ماه آینده به مرز ۳۰۰۰ دلار نزدیک شود. وی پیش بینی کرد که طبق برخی برآوردها قیمت این فلز گرانبها می تواند تا پایان سال ۲۰۲۵ به هدف ۳ هزار دلار در هر اونس برسد.

gold commodity chart

نمودار کالایی طلا
منبع: توییتر / مایک مک گلون


این کارشناس و فعال بازار پیش بینی کرد طلای ۳۰۰۰ دلاری، نفت خام ۵۰ دلاری، مس و ذرت ۴ دلاری وقتی مطرح می شود که شاخص S&P ۵۰۰ از سطح ۵۰۰۰ واحد عبور کند. البته شناوری کالا ممکن است به حفظ S&P ۵۰۰ در بالای ۵۰۰۰ بستگی داشته باشد. این واقعیتی است که beta می تواند ۱۰ درصد کمتر از آن باشد و همچنان در یک روند صعودی نسبت به پایین ترین سطح سال ۲۰۲۰ باشد، احتمال دارد این امر خطر کاهش قیمت کالاها را به همراه داشته باشد.

مک گلون تخمین می‌زند که مسیر طلا به سوی ۳۰۰۰ دلار در هر اونس، نفت خام WTI به ۵۰ دلار در هر بشکه، و مس و ذرت زیر ۴ دلار در هر پوند / بوشل می‌تواند به راحتی عملیاتی شود اگر شاخص S&P ۵۰۰ از حمایت ۵۰۰۰ عبور کند.

پایان/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =