دلیل افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

«خیام الزعبی» استاد دانشگاه الفرات سوریه معتقد است افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه ناشی از احساس ترس و تلاشی نافرجام برای گسترش بحران در منطقه با هدف جبران شکست هایش در نوار غزه است زیرا این شکست ها، رژیم صهیونیستی را با سناریوی وحشتناکی در داخل و خارج روبرو می کند.

به گزارش تحریریه، «خیام الزعبی» استاد دانشگاه «الفرات» سوریه در تحلیل خود درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه نوشت، اکنون جنگ واقعی علیه سوریه آغاز شده است. رژیم صهیونیستی این جنگ را هدایت و آمریکا هم به طور آشکار از آن پشتیبانی می کند. رژیم صهیونیستی برخی از مناطق سوریه را در دمشق و در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب هدف قرار داده و با این اقدام خود منطقه را به نقطه عطف خطرناکی کشانده است. این حملات بدون تردید، دارای پیامدهایی است که زنگ خطر را به صدا در آورده و درنهایت به تنش میان سوریه و رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد و موازنه قوا را در منطقه تغییر خواهد داد.

وی اضافه کرد که حمله رژیم صهیونیستی به حلب و دمشقتهدیدی برای ثبات منطقه و جهان است. حملات تلاشی نافرجام از سوی این رژیم برای گسترش بحران در منطقه با هدف جبران شکست های خود در نوار غزه است. زیرا این شکست ها، رژیم صهیونیستی را با سناریوی وحشتناکی روبرو کرده و همین امر سبب واکنش سخت این رژیم در داخل و خارج می شود.

دلیل افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

استاد دانشگاه الفرات سوریه نوشت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه پس از گزارش روزنامه عبری زبان «جروزالیم پست» صورت گرفت که در آن تاکید شد ایران و سوریه بر روی راهبرد جدیدی علیه رژیم صهیونیستی تمرکز کرده اند که در آن خط مشی جریان های مقاومت تشویق می شوند تا از غزه، لبنان و سوریه با موشک های خود رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. این جبهه ها علیه رژیم صهیونیستی متحد شده اند.

به اعتقاد این تحلیلگر مسائل منطقه، از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و جریان حماس، نگرانی ها نسبت به گسترش دامنه این جنگ به دیگر جبهه ها به ویژه سوریه افزایش یافته است. این مسائل سبب افزایش دامنه جنگ و تبدیل آن به جنگ منطقه ای بزرگ خواهد شد و برای دیگر کنشگران به ویژه رژیم صهیونیستی آثار ناگواری به همراه خواهد داشت.

دلیل افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

طبق این تحلیل، با توجه به تعدادی از عوامل پیچیده و در هم تنیده به ویژه تنش سوریه با رژیم صهیونیستی به دلیل اشغال منطقه جولان و همچنین روابط سوریه با حزب الله لبنان و ایران و دیگر گروه های مقاومت که منافع آمریکا و غرب را در عراق و سوریه هدف قرار می دهند، خطر پیش رفتن امور به سمت درگیری مستقیم و جنگ میان رژیم صهیونیستی و آمریکا با ارتش سوریه و همپیمانان آن افزایش یافته است.

خیام الزعبی تصریح کرد با اینکه تا قبل از این روی سقوط محور مقاومت حساب باز شده بود اما مولفه های مختلف موجب شد تا این محور پس از جنگ غزه پر قدرت تر از قبل ظاهر شود. شکست گنبد آهنین در رهگیری موشک های کاتیوشا و گراد و فرودآمدن این موشک ها در تل آویو، صهیونیست ها را با وحشت روبرو کرده است. به همین دلیل آنها نگران آغاز جنگی فراگیر میان رژیم صهیونیستی با سوریه و همپیمانان آن هستند زیرا می دانند که مقاومت اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی شادمان باشد. مقاومت اجازه نمی دهد رژیم صهیونیستی که از همه جنگ افزارهای خود علیه مردم غزه استفاده کرده است، نفسی تازه کند.

وی در پایان تحلیل خود تاکید کرد: تردیدی نیست که مقاومت به لطف پیروزی های فلسطین بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد و به دنبال جنگی که رژیم صهیونیستی علیه سوریه بر افروخته است، نقشه جدیدی از منطقه ترسیم می شود. در این راستا ارتش عربی سوریه و محور مقاومت تمام قدرت خود را برای شکل گیری نقشه جدید خاورمیانه به کار خواهند گرفت. از این رو، باید با همه ابزارها از مقاومت حمایت کرد و برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد عمل شد.

پایان/

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =