اسرائیل و معمای تونل‌های غزه؟!

سرهنگ «فایز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی اردنی معتقد است سازوکارهای گردان القسام شاخه نظامی جریان مقاومت اسلامی حماس به نیروهای اشغالگر اجازه ورود و کسب موفقیت در تونل ها را نمی دهد و پیش بینی می شود برتری مقاومت در تونل ها ادامه داشته باشد.

به گزارش تحریریه سرهنگ «فایز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی اردنی تبار در گفت و گو با شبکه «الجزیره» قطر ادعاهای رژیم اسرائیل را مبنی بر اینکه جنگ میان ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطین در داخل تونل ها در کوی شجاعیه در جریان است، رد کرد و عنوان داشت ارتش رژیم اسرائیل هنوز به قلب این منطقه در شمال غزه نرسیده است و درگیری ها در حومه شمال شرقی شجاعیه به ویژه در نزدیکی خیابان بغداد در جریان است.

الدویری افزود: نبرد سختی در ساختمان ها در جریان است و ارتش رژیم اسرائیل هنوز نتوانسته تا به داخل تونل ها راه یابد. علت آن است که سازوکارهای گردان القسام شاخه نظامی جریان مقاومت اسلامی حماس به نیروهای اشغالگر اجازه ورود به تونل ها را نمی دهد.

وی معتقد است گردان های القسام و دیگر گروه های مقاومت نبرد را با ذکاوت و مهارت مدیریت می کنند. در مقابل اما اکنون ارتش رژیم اسرائیل در حال پس دادن تاوان است. هرچه این ارتش بیشتر وارد شهر غزه، خان یونس و ... شود هزینه های آن سنگین تر خواهد شد، به نحوی که رژیم اسرائیل و حامیان آن توان تحمل این زیان ها را ندارند.

اسرائیل و معمای تونل‌های غزه؟!

این کارشناس مسائل نظامی و راهبردی درباره تاثیر ناکامی ها در صفوف ارتش رژیم اسرائیل نیز تصریح کرد: نرم تر شدن موضوع آمریکا به این دلیل است که ارتش رژیم اسرائیل با وجود حمایت آمریکایی ها و اروپایی ها هیچ دستاوردی نداشته است. تحلیل و ارزیابی آمریکایی ها و غزبی ها درباره میزان قدرت گردان های القسام و دیگر جریان های مقاومت نادرست از آب در آمد و پایداری این جریان ها شگفت آور بود. از این رو مواضع بین المللی تغییر کرده است و آمریکا هم که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زد، اعتبار خود را از دست داده است.

الدویری در پایان اظهارات خود گفت رژیم اسرائیل و آمریکا برای رسیدن به پیروزی نظامی زمان ندارند و مقاومت فلسطین دست برتر را را در میدان های نبرد دارد و پیش بینی می شود موفقیت های مقاومت ادامه داشته باشد. جنگ در غزه هم زمانی پایان می یابد که افکار عمومی اسرائیل و جهان این رژیم را زیر فشار قرار دهند. اکنون شکاف هایی در اسرائیل به وجود آمده است و برخی شاخص ها نیز نشان می دهند که آمریکا هم به دنبال بازنگری در ساختار حکومت این رژیم است. لذا این احتمال وجود دارد «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل از این موضوع استفاده کند، از شورای جنگ خارج شود و دولت جدیدی تشکیل دهد و در نتیجه دولت فوق العاده سقوط کند و «بنیامین نتانیاهو» راهی زندان شود.

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28344

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =