چشم انداز بهتر بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی

کارشناس بازار سرمایه گفت: بررسی عوامل موثر بر بازار سهام نشان می‌دهد درچند ماه آینده چشم انداز بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی بهتر باشد.

به گزارش تحریریه، محمد حسین عابدی نژاد افزود: بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول سال ۱۳۹۴ باعث می‌شود که پیش بینی پذیری اقتصاد تسهیل شود و اثر مثبت بر بازار سرمایه داشته باشد که این اتفاق از هفته گذشته در بازار رخ داده و بازار سرمایه یک روند صعودی را در پیش گرفته است.
عابدی نژاد افزود: از طرف دیگر رفع ابهام نرخ ارز مبنای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی هم می‌تواند اثر مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد.
وی تاکید کرد: در کنار همه این عوامل می‌توان به تولید و فروش شرکت‌ها اشاره کنیم که تیر و مرداد امسال به علت قطعی برق تولید شرکت‌ها کاهش پیدا کرده بود و از شهریور پیش بینی می‌شود تولید شرکت‌ها بیشتر شود و به سطح عادی خود برسند و چشم انداز بازار سرمایه بهتر شود.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در کنار مباحث داخلی می‌توان به عوامل خارجی هم اشاره کرد، وضعیت اقتصادی چین که تسهیل سیاست‌های مربوط به وام دهی و همچنین اتخاذ سیاست‌های شدید انبساطی توسط بانک‌های چینی باعث می‌شود روند کاهشی مواد اولیه و کامودیتی‌ها متوقف شود و حداقل کاهشی در این زمینه وجود نداشته باشد و چشم انداز قیمت‌های جهانی مثبت‌تر ارزیابی شود.
عابدی نژاد در پایان افزود: همه این عوامل و در نظر گرفتن بازارهای موازی می‌تواند به ما نشان دهد که بازار سرمایه در ماه‌های آتی می‌تواند چشم انداز بهتری نسبت به بازارهای دیگر داشته باشد.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =