عزم جزم دموکرات‌ها برای حذف ترامپ

دموکرات ها به شدت به دنبال حذف «دونالد ترامپ» از فضای سیاسی آمریکا هستند زیرا اعتقاد دارند اگر ترامپ دوباره ریاست جمهوری را به دست آورد، دیگر ایالات متحده ای وجود نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، با وجود پرونده سازی های مکرر علیه رئیس جمهوری سابق، به نظر می رسد احتمال انتخاب دوباره دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا موجب ترس بسیاری از سیاستمداران این کشور شده است. در تازه ترین اظهار نظرها «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به مجله نیویورک ( New York Magazine) هشدار داد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید بازگردد، آمریکا از بین خواهد رفت.

پلوسی به خبرنگاری که از او در مورد احتمال رئیس جمهور شدن مجدد ترامپ پرسیده بود، با لحنی ملتمسانه گفت «به این موضوع فکر نکنید. این نمی تواند اتفاق بیفتد، وگرنه ما ایالات متحده آمریکا نخواهیم بود.»

عزم جزم دموکرات‌ها برای حذف ترامپ

سخنگوی سابق مجلس آمریکا به این نشریه گفت: اینکه او دوباره رئیس جمهور شود، یک اقدام جنایتکارانه در کاخ سفید خواهد بود.

پلوسی به شدت به خودش می بالید که پیش‌بینی کرده بود ترامپ پس از از دست دادن خود در سال ۲۰۲۰ عمل خواهد کرد. وی خود را نفر اصلی در ایده تشکیل کمیسیون ۶ ژانویه می داند که پس از شورش کنگره برای بررسی میزان گناه رئیس‌جمهور سابق در این موضوع ایجاد شد.

او درباره ترامپ و ۶ ژانویه گفت: اطمینان دارم که او در آن روز مرتکب یک جنایت شد. این در دادگاه قابل اثبات است.

این اظهارات دموکرات به دنبال پست ترامپ در پلتفرم Truth Social بیان شد که پلوسی را یک بیمار روانی با زوال عقل خواند که روزی در جهنم زندگی خواهد کرد. در مقابل پلوسی هم پس از کیفرخواست ترامپ در مورد اتهامات متعدد مربوط به توطئه مرتبط با به چالش کشیدن نتایج انتخابات ۲۰۲۰، او را یک توله سگ ترسیده توصیف کرده بود. پلوسی اتهامات ترامپ را نیززیبا و پیچیده توصیف کرد و احتمال محکومیت رئیس جمهوری سابق را بالا دانست.

سناتور «تد کروز» از تگزاس هفته گذشته هنگام سخنرانی برای حامیان رئیس جمهور سابق هشدار داد که احتمال بسیار واقعی برای محکومیت دونالد ترامپ وجود دارد. وی تصریح کرد که واقعیت ها مهم نیستند، قوانین مهم هستند. مهم نیست اما آنها از ترامپ متنفرند.

عزم جزم دموکرات‌ها برای حذف ترامپ

کروز با اشاره به اینکه قاضی منصوب به این پرونده، «تانیا چوتکان» احکامی را برای متهمان ۶ ژانویه صادر کرد که حتی شدیدتر از درخواست دادستان ها بود.

اعتقاد بر این است که مجموع دارایی خالص پلوسی و همسرش از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می رود؛ این درحالی است که حقوق سالانه او در زمان ریاست بر مجلس نمایندگان هرگز از ۲۲۳۵۰۰ دلار فراتر نمی رفت.

بسیاری، از جمله جمهوری خواهان مجلس، او را متهم کرده اند که با استفاده از اطلاعات داخلی از طریق معاملات سهام همسرش به این ثروت دست یافته است.

پایان/

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 26892

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =