بزرگ‌ترین رزمایش هوایی ناتو

ناتو روز دوشنبه بزرگ‌ترین رزمایش هوایی تاریخ خود را به میزبانی آلمان و با مشارکت کشورهای عضو و شرکای پیمان آتلانتیک شمالی آغاز کرد.

به گزارش تحریریه، ناتو روز دوشنبه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رزمایش هوایی تاریخ خود را با مشارکت کشورهای عضو و شرکا به میزبانی آلمان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف از برپایی این تمرین نظامی بی سابقه نشان دادن اتحاد و همبستگی میان اعضای ناتو در مواجهه با تهدیدات احتمالی، به ویژه در برابر روسیه عنوان شده است.

این رزمایش ده روزه که «دفاع هوایی ۲۳» نام گرفته قرار است تا روز بیست و سوم ماه جاری میلادی به طول انجامد.

بر پایه آخرین خبرها، حدود ۲۵۰ هواپیمای نظامی از ۲۵ کشور عضو و شریک ناتو از جمله ژاپن و سوئد که به تازگی نامزد عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی شده در این تمرین بزرگ نظامی مشارکت دارند.

شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش حدود ۱۰ هزار نفر و هدف از برپایی آن تقویت ظرفیت‌های همکاری و قابلیت‌های دفاعی برای حفاظت در برابر تهدیدهای ناشی از حملات احتمالی پهپادها و موشک‌های کروز به شهرها، فرودگاه‌ها یا بنادر واقع در قلمرو ناتو اعلام شده است.

به گفته ژنرال اینگو گرهارتز، فرمانده نیروی هوایی آلمان، این رزمایش سال ۲۰۱۸ طراحی شده و درآن زمان واکنش به الحاق کریمه بخشی از اهداف آن در نظر گرفته شده بود؛ اگر چه که به طور ویژه و خاص «هیچ کس» را هدف قرار نمی دهد.

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 25979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =