یارانه ازدواج

یک حزب سیاسی با هدف تقویت بنیان خانواده، خواستار اعطای یارانه ازدواج از سوی دولت به پیوندهای سنتی و مذهبی شد که در کلیساهای این کشور به ثبت می رسند.

به گزارش تحریریه، حزب سیاسی «La Liga» ایتالیا در خواست داد تا به عروسی های مذهبی یارانه تعلق بگیرد زیرا این اقدام بنیان خانواده را تقویت می کند.

در صورت تصویب لایحه ای که روز یکشنبه توسط پنج قانونگذار حزب لالیگا ارائه شده بود، جوانان ایتالیایی که در یک کلیسا مراسم ازدواج خود را برگزار می کنند، می توانند هزینه عروسی خود را از دولت دریافت کنند. این ابتکار با هدف احیای سنت ازدواج مذهبی و تشویق ایتالیایی ها به تشکیل خانواده صورت می گیرد.

واجدان شرایط برای این مزایا، مبلغ عروسی را در پنج پرداخت سالانه دریافت می کنند به این دلیل که زوج‌ها نتوانند با طرح‌های سریع طلاق و ازدواج مجدد از دولت کلاهبرداری کنند. این مبلغ به تازه ازدواج‌کنندگان زیر ۳۵ سال با درآمد مجموع کمتر از ۲۳۰۰۰ یورو (هر فرد با درآمد کمتر از ۱۱۵۰۰ یورو) تعلق می گیرد. هر دو زوج باید حداقل ده سال تابعیت ایتالیا را داشته باشند و عروسی هم باید در همین کشوربرگزار شود.

دولت مبلغ ۲۰۰۰۰ یورو را تحت عنوان نشان دهنده ۲۰ درصد از هزینه تجملات از جمله گل، لباس عروس و داماد، مو، آرایش، عکاسی، پذیرایی و هدایای مهمانی می پردازد.

یارانه ازدواج

دومینیکو فورجیوله اولین امضاکننده این لایحه، پیش‌بینی کرد که اگر موضوع برای بحث در پارلمان مطرح شود، این مزایا به همه ازدواج‌ ها، صرف نظر از اینکه در کلیسا جشن گرفته می‌شوند یا نه نیز تعمیم داده می شود.

سیمون بیلی، اینگرید بیسا، آلبرتو گاسمرولی و اریک پرتو، دیگرنمایندگان پارلمان ایتالیا نیز نام خود را برای این پیشنهاد امضا کردند. این در حالی است که دفتر نخست وزیر جورجیا ملونی دخالت در این ابتکار را رد کرده و گزارش شده است که روی اقدامات خود برای حمایت از خانواده متمرکز می شود.

طبق گزارش آژانس آماری Istat، حدود ۴۷.۴ درصد از ۱۸۴ هزار ازدواجی که در ایتالیا در سال ۲۰۱۹ رخ داده است، در کلیسا برگزار شده اند. این نشان دهنده کاهش قابل توجهی نسبت به سال ۱۹۹۰ است زیرا در آن زمان ۸۲ درصد از عروسی های ایتالیایی ها در کلیسا برگزار می شد.

از سال ۲۰۱۸، تعداد ازدواج های مدنی از ازدواج های کلیسا و مذهبی بیشتر شده است. در حالی که ۷۵ درصد ایتالیایی ها خود را کاتولیک می دانند، کمتر از یک چهارم آنها به طور منظم در مراسم عشای ربانی شرکت می کنند.

پیشنهاد یارانه ازدواج قبلا در سال ۲۰۱۹ ارائه شده بود، اما هرگز مورد بررسی قرار نگرفت، زیرا زمانی که «ماتئو سالوینی» رهبر حزب لالیگا، به حمایت حزبش از کابینه پایان داد، دولت سقوط کرد.

پایان/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =