تکرار انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با درخواست ترامپ

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات کشورش تاکید کرد و خواستار برگزاری دوباره انتخابات ۲۰۲۰ شد.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته خواستار معرفی خود به عنوان «برنده واقعی» انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 یا برگزاری مجدد آن انتخابات شد.

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک، ادعا کرد که به توصیه FBI از انتشار یک پیام که به کارزار انتخاباتی جو بایدن صدمه میزد، جلوگیری کرد. گویا این پیام به اقدامات و اتهامات پسر بایدن مربوط می شد.

Facebook ​then limited the distribution of The Post’s October 2020 ​expose about the contents ​of the first son's laptop ​he allegedly left at a Delaware ​computer ​repair shop

ترامپ در پستی در پلتفرم Truth Social خود نوشت: بنابراین اکنون، به طور قطع مشخص می شود که FBI قبل از انتخابات بر موضوع لپ تاپ هانتر بایدن سرپوش گذاشته است. در غیر اینصورت به راحتی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز می شدم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادامه داد: تقلب گسترده و دخالت در انتخابات در سطحی رخ داد که تا پیش از این در ایالات متحده دیده نشده است.

وی افزود که به عنوان او را برنده واقعی انتخابات اعلام کرد یا اینکه دولت باید اعلام کند نتیجه انتخابات 2020 به طور جبران ناپذیری غیرقابل اعتماد بوده و بلافاصله یک انتخابات جدید برگزار کند.

زاکربرگ هفته گذشته گفته بود که شرکت فیسبوک در آستانه انتخابات 2020 دسترسی ها به داستان نیویورک پست در مورد لپ تاپ هانتر بایدن را محدود کرده است. بعدها تائید شد که لپ تاپ پسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا، حاوی جزئیاتی از مصرف مواد مخدر پسر جو بایدن، فعالیت‌های با روسپی‌ها و معاملات تجاری خارجی بود که برخی از آن ها در راستای کسب منافع برای پدرش انجام داده است.

زاکربرگ گفت که FBI به شرکتش هشدار داد که قرار است روسیه نوعی تبلیغات منفی را راه اندازی کند و کمپین بایدن در کنار محتویات این لپ‌تاپ در آن زمان هم بخشی از تبلیغات روسی بوده است.

Zuckerberg says Facebook censored Hunter Biden story after FBI warning

زاکربرگ گفت که فیس بوک داستان مربوط به هانتر بایدن را پس از هشدار FBI سانسور کرد.

FBI پس از مصاحبه زاکربرگ در بیانیه ای اعلام کرد که به طور معمول به نهادهای بخش خصوصی ایالات متحده، از جمله رسانه های اجتماعی، اطلاعات تهدیدات احتمالی را اطلاع رسانی می کند آن ها بتوانند تصمیم بگیرند که چگونه بهتر در برابر تهدیدات عمل کنند.

با این حال، این آژانس مدعی شد که نمی‌تواند از شرکت‌ها بخواهد که اقدام خاصی را انجام دهند.

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =