پروتکل جدید سازمان بهداشت جهانی؛ مجوز فرزندکشی صادر شد

دستورالعمل‌های جدید سازمان بهداشت جهانی ادعا می‌کند قوانینی که از سقط جنین جلوگیری می‌کند حقوق "زنان، دختران یا سایر افراد باردار" را نقض می‌کند. این سند همچنین مدعی است محدود کردن سقط جنین آثار نامطلوبی بر "نوجوانان" دارد.

به گزارش تحریریه، مردم ایران پس از کرونا بیشتر با نام سازمان بهداشت جهانی WHO آشنا شدند چراکه پروتکل های بهداشتی این سازمان درباره کرونا (از قرنطینه، انواع محدودیت ها... تا واکسیناسیون اجباری کرونا) در کشور ما در حال اجرا است.

اکنون خبر رسیده است که سازمان بهداشت جهانی در دستورالعمل‌های جدید خود خواستار آزاد شدن سقط جنین تا لحظه تولد شده است.

بر اساس گزارش تارنمای دیلی میل، دستورالعمل‌های جدید سازمان بهداشت جهانی ادعا می‌کند قوانینی که از سقط جنین جلوگیری می‌کند حقوق "زنان، دختران یا سایر افراد باردار" را نقض می‌کند. این سند همچنین مدعی است محدود کردن سقط جنین آثار نامطلوبی بر "نوجوانان" دارد.

سازمان ملل متحد نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است.

انتشار این دستورالعمل جدید اعتراضات متعددی را در پی داشته است. معترضین معتقدند که آزاد شدن سقط جنین عملا مجوزی برای قتل است.

در هیچ کجای این سند 210 صفحه ای به بحث اخلاقی در مورد حقوق کودک متولد نشده اشاره ای نشده است. با اینکه جنین در سه ماهه سوم از نظر روانی و هوشی فرق خاصی با نوزادان متولد شده ندارد.

این سند همچنین در مورد سقط جنین انتخابی مرتبط با جنسیت سکوت می کند؛ با اینکه در برخی کشورها مانند هند و چین و پاکستان سنت سقط «جنین های دختر» رایج است.

اعضای Planned Parenthood، بزرگترین مؤسسه سقط جنین در آمریکا، از اعضای فعال لابی قانونی کردن سقط جنین تا بدو تولد هستند.

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 17846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =