رویداد اربیل، امارات و بحرین را هوشیار می‌کند

ایران با حمله موشکی خود به پایگاه رژیم صهیونیستی در کردستان عراق این پیام را به رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارسال کرد که تهران در برابر ماجراجویی های تل آویو و همپیمانانش سکوت نخواهد کرد و در صورت هر خطایی حتی در امارات و بحرین منافع اسرائیل را هدف قرار می دهد.

به گزارش تحریریه مرکز پژوهش ها و بررسی های «الناطور» اردن در بخشی از گزارش خود درباره حمله موشکی ایران به پایگاه های رژیم اسرائیل در اربیل عراق نوشت: پس از اشغال عراق از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی روابط خود را با کردهای عراق با هدف مقابله با نفوذ ایران افزایش داده است و همانطوری که «سایمور هرش» خبرنگار تارنمای «نیویورکر» در سال ۲۰۰۴ میلادی اعتراف کرد این رژیم در کردستان عراق حضور پررنگی پیدا کرده است. 

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» هم اعتراف کرده است که شرکت های اسرائیلی دست به آموزش نیروهای پیشمرگه کرد می زنند. همچنین در سال ۲۰۰۴ میلادی «مصطفی بارزانی» اعلام کرد که روابط با رژیم اسرائیل جنایت نیست و کردها حق دارند که با این رژیم روابط داشته باشند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی هم «جلال طالبانی» رهبر حزب اتحاد میهنی کردستان با «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

اندیشکده اردنی در مورد تحولات اخیر در شمال عرق افزود ایران با حمله های اخیر خود خواسته است چند پیام را به اسرائیل، آمریکا و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارسال کند. ایران تلاش کرد تا به آن ها بگوید که هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای ایران در سوریه و یا داخل ایران با عکس العمل مستقیمی از سوی خود تهران روبرو خواهد شد و ایران، به صورت مستقیم اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و اسرائیل باید در انتظار عکس العمل های ایران باشد.

همچنین ایران با انجام این حمله که هدف آن در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل واقع شده بود به واشنگتن این پیام را ارسال کرد که با وجود اهمیت توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها، تهران بازهم در مقابل حمله به منافع خود سکوت نخواهد کرد. استفاده از موشک های میان برد دقیق در این حمله هم پیام آشکاری را از سوی ایران به آمریکا صادر کرد که برنامه موشکی ایران در هرگونه مذاکره ای قابل طرح نخواهد بود.

همچنین ایران با این اقدام به امارات و بحرین هم این پیام را رساند که در روابط خود با رژیم صهیونیستی با احتیاط برخورد کنند زیرا حضور رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران و سوء استفاده از این حضور برای جاسوسی علیه تهران سبب خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران منافع این رژیم در هر نقطه ای و از جمله کشورهای امارات و بحرین را هم هدف قرار دهد.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 17527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =