دولت با واردات خودرو موافق است ولی اجازه واردات نمی دهد!

امروز وزیر صمت در حالی موافقت خود با واردات خودرو را رسما اعلام کرد که براحتی می تواند با یک بخشنامه و یا دستور واردات را آزاد کند.

به گزارش تحریریه، امروز فاطمی امین وزیر صمت در صحن علنی مجلس سخن عجیبی را مطرح کرد. وی به برنامه‌های بلندمدت و اساسی وزارت صمت برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی اشاره کرد و مدعی شد ما نیز به عنوان دولت موافقیم که واردات تا حدودی که باعث حرکت وضعیت تولید در داخل شود صورت بگیرد.

این سخن عجیب در حالی از سوی وزیر صمت بیان می شود که مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت آذر ماه در برنامه گفتگو خبری شبکه دو مدعی شد که قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم، بر اساس تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

سخنان وزیر و معاون او به خوبی گویای این مطلب است که دولت می تواند واردات را بدون نیاز به تصویب طرحی از سوی مجلس آزاد کند ولی  این کار را به دلایلی که نمی گوید انجام نمی دهد.

پایان/

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 16206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وطن IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      فساد برگرفته از دخالت بیجا و ذینفع بودن حاشیه ها در صنایع خودرو می باشد و مافیای خودرو که خود از مدعیان خادم بودن به ملت می باشند در عمل اقتصاد را به ورشکستگی و جیب ملت را به تاراج برده اند و ماحصلش عدم اطمینان ملت به دولت ها و دستگاه های حکومتی و مجلس و غیره ... می باشد که امنیت ملی را به خطر می آندازد و خائنین باید توسط دستگاه قضاء و اطلاعات مورد پیگرد قرار گیرند و بعنوان خیانت به کشور مجازات شوند به دور از رتبه و مقامی که در کشور دارند . مسئول خائن و یا تصمیم گیرنده خائن باید به صورت مداوم توسط دستگاه مربوطه رصد گردد .تا بساط خیانت و سهل انگاری و تصمیمات آزمون و خطا در کشور جمع گردد .
    • علی سعید IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      تمام اینها جنگ زرگری است تا جیب مردم ایران را خالی کنند