تحقیق و تفحص از صدا و سیما کلید خورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آغاز اقدام برای تدوین طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما با تمرکز بر عملکرد اقتصادی اداره کل بازرگانی، صندوق بازنشستگی این سازمان و ... خبر داد.

به گزارش تحریریه، جواد نیک بین  با انتقاد از برخی عملکردهای صدا و سیما که بدون نظارت و پاسخگویی رقم خورده و نه تنها هیچ ثمره‌ای برای مخاطبان هم نداشته بلکه تبعات سوء فرهنگی را در پی داشته است، گفت: به دنبال تدوین طرحی هستیم که براساس آن از سازمان صدا و سیما تحقیق تفحص کنیم. 

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس همچنین با انتقاد از حجم بالای تبلیغات بازرگانی و برخی دستمزدهای نجومی تولید خارج از چهارچوب معمول ‌های سیما و سیمافیلم تاکید کرد که مجلس درباره این مسئله نیز اقدامات نظارتی لازم را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم توجه به اقشار بازنشسته صدا و سیما گفت: نحوه عملکرد و قراردادهای انجام شده در ۵ سال گذشته در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما نیز مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. 

نیک بین با تشریح ٥ محور اصلی این طرح که در دست تدوین است، گفت: «نحوه عملکرد اداره کل بازرگانی صدا و سیما و میزان درآمدهای نقدی و تهاتری و نحوه عقد قراردادهای بلندمدت و مشارکتی با موسسات تجاری»، «نحوه عملکرد، قراردادها و عقود و تملک و واگذاری‌های صورت گرفته طی ۵ سال گذشته در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما»، «عملکرد سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و نحوه واگذاری اختیارات به بخش خصوصی و مداخلات در حقوق قانونی دیگر سازمان‌ها و نهادها»، «عملکرد و میزان هزینه و سرمایه‌گذاری  انجام شده در راه‌اندازی و تبلیغ پیام رسان سروش و ارتباط مالی و مالکیتی پیام رسان سروش پلاس و سازمان صدا و سیما» و همچنین «نحوه واگذاری قیمت گذاری و عقد قراردادهای غیرمعقول و دستمزدهای نجومی تولید خارج از چهارچوب معمول شبکه‌های سیما و سیما فیلم» از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: 11386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      چه عجب ...
    • مصدق IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      به لطف الهی تحقیق شما به جایی می رسدکه به هیچ عنوان باورنمی کنیداین همه درامد به کجا رفته است،اما حقیقت رابه مردم بگویید؟؟؟
    • س.ر. IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 0
      بازنشسته سازمان ص و س هستم. وای اگر یک تحقیق وتفحص بیطرفانه،عادلانه وبراساس اصول تحقیقات حرفه ایی وشفاف ازین نهاد عریض وطویل انجام شود...چه شود؟!؟... آقااا...نمیدونید...چه شود!؟! امکان اینکه این امر به نتیجه درست وکامل برسد،از نظر من وجود ندارد.مگر اینکه ساختار مدیریت فعلی از صدر تا ذیل (که تقریباً مدیر رسانه ایی فنی وکاربلد درایشان یافت نمیشود)بانیروی مدیریتی بانشاط، کارآمد وآشنا به علوم نوین رسانه جایگزین شوند. کار حضرت فیل ! هستش!@!