۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
رونمایی از آخرین توهین عباس آخوندی

عباس آخوندی وزیر سابق مسکن که رکورد بی عملی را در این وزارتخانه داراست، از بدیهیات اعداد و اقتصاد بی اطلاع است و بار دیگر به مردم توهین کرد.

به گزارش تحریریه، عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی و یکی از پدیده های دولت حسن روحانی است. دولتی که یا مقام های آن عدد نمی فهمند و یا اینکه برای شعور مردم ارزشی قائل نیستند.

آخوندی گفت که در دولت های احمدی نژاد و روحانی 400 میلیارد دلار هزینه دور زدن تحریم ها شده است. جالب اینکه سایت عصرایران هم در مطلبی با عنوان پول عجیبی که برای "دور زدن تحریم ها" هدر رفت: هزینه ساخت 266 برج خلیفه یا 3 میلیارد تومان به همه خانواده های فقیر ایران/ کاسبان تحریم حاضر نیستند از این ثروت نجومی بگذرند آنرا بدیهی گرفت و مدعی شد که کاسبان تحریم به این دلیل با احیای برجام مخالف اند!

تحریم های دوره احمدی نژاد عملا از سال 91 آغاز شد و بخش عمده این رقم نجومی به دوره روحانی مربوط می شود. آزمودن این رقم پرت کار ساده ای نیست، اما از دولتی که برای کنترل بازار 1.5 میلیارد دلاری مرغ ایران در سال 99 بیش از 10 میلیارد دلار ارز ترجیحی در قالب دلار 4200 تومانی پرداخت کرده است نباید انتظار زیادی داشت. کل بازار مرغ کشور 35 هزار میلیارد تومان است، اما روحانی و جهانگیری کشور را به اغتشاش می کشند تا 250 هزار میلیارد تومان دلار 4200 تومانی توزیع شود و در نهایت مردم مرغ را به قیمت آزاد(هر کیلو یک دلار) و پس از ساعتها صف نوردی بخرند.

کل واردات ایران در این دوره زمانی 9 ساله کمتر از 450 میلیارد دلار بوده است و عباس آخوندی معتقد است برای واردات 450 میلیارد دلار بیش از 400 میلیارد دلار هزینه شده است. 

ضمن اینکه پس از پاییز 92 و توفق اولیه تا زمان خروج ترامپ از برجام در سال 97 عملا نیازی به دور زدن تحریم نبود و برجام پرافتخار دولت امضا شده بود. پس می توان نتیجه گرفت که برای سال های 91، 6 ماهه 92، 97، 98 و 99 بیش از 400 میلیارد دلار هزینه شده است. یعنی برای واردات حداکثر 250 میلیارد دلار کالا 400 میلیارد دلار هزینه دور زدن تحریم شده است.

بی ربط بودن این ارقام مشخص است و متاسفانه باید گفت ایراد از نظام سیاسی و فضای عمومی کشور است که اجازه می دهد افرادی با چنین فهم و منش توهین آمیزی نسبت به ملت و مخاطب در قامت وزیر نشسته و 6 سال مردم را به بازی بگیرند.

این منطق مختص به آخوندی نیست و حسن روحانی، علی ربیعی، عبدالناصر همتی، نمکی، زنگنه، نعمت زاده و سایر برجستگان دولت اعتدال هم با همین منطق با مردم صحبت می کنند. برای تصویب FATF در شرایط تحریم بانکی یقه درانی می کنند و اهمیتی نمی دهند که مردم بگویند با وجود تحریم بانکی تصویب فتف چه کمکی به اقتصاد کشور می کند. میانگین قیمت آبزیان بیش از 3 برابر قیمت مرغ است، اما حسن روحانی می گوید مردم به جای مرغ از آبزیان استفاده کنند.

تا قبل از تصویب برجام ادعا می شود 170 میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود دارد و هر روز تاخیر در امضای برجام صدها میلیون دلار هزینه به کشور وارد می کند. اما پس از تصویب برجام می گویند 3 میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود داشته است.

دال مرکزی در همه این عددپرانی ها، گستاخی گویندگان و هیچ شماری مردمی است که زیر سنگینترین فشارهای اقتصادی در حال له شدن هستند.

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 9448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      16 2
      از بس حسن بنی صدر ..است خدایا شر حین روحانی (حسن بنی صدر)یا بنی صدر ثانی از سر مملکت بکن که از روزی که اومده مانند بیماری کرونا نحس وشوم است
      • اکبر حشمتی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
        5 4
        خفه شو احمق به اصطلاح اصولگرا
      • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
        2 2
        شر این که کم میشه.. فکر کردی بعدش چی میشه؟ کی میخواد بیاد؟ احمقی نژاد ؟ سعید؟ خالیباف؟... ... ...؟ اصلاح طلب؟ اصول گرا؟ واقعا فکر میکنین این دو تا هم فرق دارن؟؟؟؟!!!!! واقعا نمیخواین بفهمین یه عمره با اسم چپ و راست سرکارمون گذاشتن و دارن به ریش نداشته مون میخندن؟ یعن بینی وبین اللهی به درست شدن این مملکت با این وضع امید دارین؟؟؟خدا همه مونو شفا بده به حق این ماه مبارک :((((((
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      6 1
      مطلب درست حسابی منتشر کنید ازاین موجود عوضی مطلب نوشتن عند حماقت است
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      5 0
      واقعا از وقتی اومد فلاکت و بدبختی و گرونی و فساد و ... باهاش اومد. بی کفایتی مطلق همینه.
    • مهدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      2 0
      خدایا مملکت مارو دست کیا سپردی ؟
    • علی رسولی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      3 2
      اتفاقا آقای آخوندی درست گفتند موقعی که نفت را با 50درصد زیر قیمت می فروشیم و قراردادهای جند ده میلیارد دلاری را با یک میلیارد دلار میفروشیم و 170 میلیارد دلار تبدیل به 3 میلیارد دلار میشه عدد آقای آخوندی درست هست
    • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 1
      جناب آقای آخوندی واقعیت را گفته برای آوردن جنس به ایران باید به کشورهای همسایه وکاسبان تحریم باج سبیل داد تاجنس باده برابر قیمت به دست مردم بدبخت برسدودولت برای سرپا ایستادن باید به مردم فشارواردکند اینو دیگه اکثر مردم ایران باپوست و گوشت واستخوان احساس میکنند
    • ارسلان IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      با سلام ملت ایران باید هوشیارانه وارد انتخابات شوند و با مطالبه گری، این خائنان نه خادمان به ملت را پای میز محاکمه بکشانند و حقوق حقه خود را که با بی کفایتی و خیانت برخی از این دولت مردان طی این هشت سال تضییع شده و عزت ایران اسلامی را پایمال کرده اند از آنان بستانند.
    • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      با سلام در زمان آشوب مانند بچه شتری باش که پستانی برای دوشیدن و نه پشتی برای بار بردن داشته باشی، علی (علیه الاسلام ) اینکه در کشور عزیزم چرا دادستان کل کشور نسبت به اتهامات اینچنینی وارد نمی‌شود،یک اظهار میکند که جزیره خریده اند، یک میگوید 400 میلیارد هزینه دور زدن تحریم ها شده،و... پس سازمان بازرسی کل کشور در این کشور چه وظیفه‌ای بعهده دارد،سر اسلام و اعتقادات مردم را هر دو دسته با شمشیر میزنند.عزیزان فکری کنید.
    • یکی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      با این اعداد ملت گول نزنید آخوندی کم گفته که زیاد نگفته، به خاطر تحریم چندین ساله منابع نفتی مشترکمون داره به تاراج میره، نفت میدیم مفت و به جاش جنس آشغال میگیریم اونم اگر بدن، تا کی ملت ... حساب میکنید
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      اخرتی هم برای پاسخگویی هست اقای اخوندی همه اعتبارت تو دنیا خرج نکن حق الناس سرتا پای وجودت را خواهد گرفت در روزی که فریادرسی نداری دیگر گردنکشی نمیکنی بگویی افتخارت افتتاح نکردن حتی یک مسکن مهر است انوقت بی مسکنه ها واحاره نشین ها دورت رو خواهند گرفت انوقت میخوای کاندیدای ریاست حمهوری بشی؟اول چند واحد ورود به آخرت پاس میکردی بعد وارد عرصه اجتماع میشدی