پیش‌بینی کارشناس مشهور  از ریسکهای اقتصاد ایران در سال 1400

یک کارشناس اقتصادی معتقد است سال 1400 سال انتقال ریسک است و در این بین شاهد شکل گیری پرونده‌های متعدد قضایی خواهیم بود.

به گزارش تحریریه، محمد حسین ادیب در مواجهه با این سوال که بازار چه زمانی  وارد دوره رونق می‌شود؟ معتقد است، وقتی نصف پولدارها زیان آتیِ؛ نصف ورشکسته‌ها را می‌خرند(انتقال ریسک) 

تا انتقال ریسک انجام نشود رونق تحقق نمی‌یابد تا برنده‌های فعلی، زیان بازنده‌های دور قبل را نخرند، رونق اتفاق نمی‌افتد.

چگونه یک عده با طیب خاطر زیان دیگران را  می‌خرند؟ وقتی که شرایط تغییر می‌کند، تغییر شرایط عامل انتقال ریسک است.

سالی ۷ میلیون پرونده در دادگستری تشکیل می‌شود اگر هر پرونده دو طرف داشته باشد در سال ۱۴ میلیون خانواده درگیر دادگستری اند و کل تعداد خانواده‌ها ۲۸ میلیون است یعنی نصف خانواده‌ها درگیر دادگستری و مباحث حقوقی‌اند.

اینگونه نیست که یک نفر  دیگری را دعوت کند بیا تا سر تو کلاه بگذارم و طرف مقابل قبول کند، نوعا اینگونه است که در لحظه انعقاد آن فعل، شرایط بگونه‌ای بوده که دو طرف احساس برنده بودن داشته‌اند و بعد شرایط تغییر کرده است و با تغییر شرایط یکی از دو طرف احساس بازنده بودن دارد و کار به دادگستری می‌کشد 

ریسک یعنی در ۹۰ درصد موارد  بازی هر چهار سال یکبار عوض می‌شود و جذابیت موفقیتهای گذشته عامل شکست شما می‌شود ( از ۱۰۰ بیزینس موفق در امریکا ۹۰ بیزینس در سال پنجم شکست می‌خورند.)

ریسک شما را بر اساس مهارتها در پیش بینی آینده قضاوت می‌کند اما افراد بر اساس تجارب موفق گذشته تصمیم می‌گیرند.

در ۸۵ درصد موارد آینده مثل گذشته نیست زیرا ۸۵ درصد سرمایه گذاریهای جدید در اروپا و امریکا در سه سال گذشته شکست خوردند.

بر جاده ای هموار پلی خواهم ساخت عاقبت رودخانه ای از آن خواهد گذشت ( مفهوم پاسخگویی به ریسک های خاموش، با ریسک در سطح تهدید و ریسک در سطح هشدار اشتباه نشود) 

اگر یک روز مثل دو دشمن نه؛ مثل دو پشیمان به هم نگاه کردید عامل پشیمانی، غرق نشدن در آینده بوده است.

آدما جورین که هرچقدم خوب باشید فقط اون قسمتیو یادشون میمونه که خوب نبودید ، ریسک نمی گوید چکار بکن ، ریسک نمی گوید خوبی چیست ؟ ریسک فقط می گوید سه کاری را که نباید انجام دهی کدام است ؟ ریسک لیست سه کاری است که نباید انجام دهید،  ریسک قلمروئی از رفتار شماست که دیگران از یاد نمی برند 

پاسخگویی به ریسک یعنی: به خودت یاد بده که هر عملی، ارزش عکس العمل ندارد پاسخگویی به ریسک لیست کارهایی است که نباید انجام داد.

پاسخگویی به ریسک به سبک چینی : 
هنری کسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، می‌گفت "دیپلماسی پکن چنان غیرمستقیم و ماهرانه بود که ما در واشنگتن خیلی وقت‌ها اصلا متوجه موضوع نمی‌شدیم."

ادیب در ادامه تاکید میکند، بزرگترین انتقال ریسک در تاریخ ایران در حال تحقق است. در همین راستا هفت میلیون نفری که با احساس غبن به دادگستری شکایت کرده اند انواع ریسک ها را خریده اند.

در نهایت اینکه، اقتصاد کشور با ازدحام در خرید ریسک مواجه است.

۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 9031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =