عدم فعالیت جدی کنسولگری ایران در لاذقیه و حلب

در حالیکه ماه ها از وعده افزایش همکاری اقتصادی ایران و سوریه توسط دکتر ظریف می گذرد، کنسولگری ایران در دو منطقه مهم اقتصادی یعنی حلب و لاذقیه هیچ فعالتی ندارند.

به گزارش تحریریه، ۲۷ خرداد ۹۹  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» درباره «قانون قیصر» گفت: «ما روابط اقتصادی قوی با سوریه داریم و این کشور یک خط اعتباری در ایران دارد. ما و دوستان ما برای توسعه شرایط اقتصادی سوریه کار خواهیم کرد و همکاری اقتصادی بین ایران و سوریه را افزایش خواهیم داد»

افزایش همکاری ایران در سوریه در حالی از سوی دکتر ظریف مطرح شده است که طبق آنچه در مجموعه مستند ثریا "سوریه، سرزمین شگفتی ها " در تاریخ 7 آذر 99 از شبکه یک سیما پخش شد کنسولگری های ایران در حلب و لاذقیه بعد از حدود دو سال از آماده بودن کامل ساختمان ها و با وجود کارشناسان بسیار دغدغه مند و فهمیده هیچ فعالیت رسمی ندارد.

طبق اخبار واصله کنسولگری های ایران نه پرچمی دارند و نه نام و نشانی بر سر در آنها نصب شده است. انتظار می رود که مجلس یازدهم به موضوع ورود پیدا کرده و برای توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه همچون سوریه برنامه ریزی کند.

پایان/

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 7937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =