پیام حمله پهپادی حزب الله و آوارگی نتانیاهو

تحلیلگر سوری اعتقاد دارد حمله پهپادی به منزل نتانیاهو در قیساریه نقطه عطف مهمی در روند جنگ در جبهه ها مختلف پیرامون رژیم اسرائیل است و دارای پیامی نمادین از سوی حزب الله برای همه دشمنان خود است.وی که متعهد شده بود ساکنان آواره را به شهرک های شمالی بر می‌گرداند، اکنون خودش هم نمی تواند به خانه اش بازگردد.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم دکتر «خیام الزعبی» استاد دانشگاه «الفرات» سوریه نوشت: تلاش برای ترور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل پیامی از سوی حزب الله لبنان به دشمنان بود. محتوای این پیام که اسرائیلی ها و نتانیاهوی افراط گرا باید آن را خوب درک کنند این است که حتی اگر این جنگ سال ها طول بکشد و حجم بالایی از خسارت های انسانی و مالی را به همراه داشته باشد، مقاومت نمی پذیرد این رژیم را در اطراف خود ببیند.

اگر نتانیاهو و مزدوران وی به خوبی اوضاع لبنان و فلسطین را تحلیل کنند به این موضوع پی خواهند برد که تا زمان زیادی نخواهند توانست در سرزمین های فلسطین دوام بیاورند. نیروهای آنها دیگر تحمل نخواهند داشت و مقاومت به پیروزی فراگیری دست خواهد یافت.

پیام حمله پهپادی حزب الله و آوارگی نتانیاهو

از زمان آغاز جنگ علیه جنوب لبنان، دروغ ها و شایعاتی مبنی بر پیروزی رژیم اسرائیل به طور گسترده منتشر شده است. این رژیم با دروغگویی ها به دنبال سرپوش نهادن بر شکست های خود و همپیمانانش است. از سوی دیگر این جنگ، قدرت و مهارت مقاومت را در زمینه اطلاعاتی به اثبات رسانده است. نیروهای مقاومت اکنون در حال کسب موفققیت هایی هستند و به تدریج هر روز بخشی از سرزمین های خود را آزاد خواهند کرد. چشم پوشی از پیروزی نهایی در قاموس نظامی مقاومت جایی ندارد و سرنوشت جنگ به دست نیروهای مقاومت رقم خواهد خورد.

در شرایطی که نبرد سختی میان نیروهای مقاومت و رژیم اشغال در چند جبهه در جریان است و با وجودی که این رژیم در حمله های هوایی از پشتیبانی آمریکا برخودار است، باز هم پهپادی که از سوی مقاومت لبنان شلیک شد، به طور مستقیم به منزل نتانیاهو در منطقه ساحلی قیساریه رسید و انفجار بزرگی را ایجاد کرد. ارتش این رژیم هم اعتراف کرده است که پدافند هوایی اسرائیل نتوانست این پهپاد را رهگیری کند. رسیدن پهپاد مقاومت لبنان به منزل شخصی نتانیاهو نشان می دهد مقاومت دارای قدرت همگرایی، برنامه ریزی و ارتباط با فرماندهان بوده و از چنان فناوری بالایی برخوردار است که می تواند منزل نخست وزیر دشمن یا هر مکان دیگری را در نهاریا، عکا و حیفا هدف قرار دهد.

حمله به منزل نتانیاهو نقطه عطف مهمی در روند جنگ در جبهه ها مختلف پیرامون رژیم اسرائیل است و دارای پیام نمادین از سوی حزب الله به همه دشمنانش است. این گروه نشان داد که می تواند نتانیاهو یا هر یک از مسوولان سیاسی و نظامی این رژیم را هدف قرار دهد. موفقیت پهپادهای حزب الله در پشت سر گذاشتن رادارهای رژیم اسرائیل و رساندن پرنده ها به پایگاه آموزش نیروهای تیپ گولانی و انفجار در اتاق افسران بلند پایه این رژیم و کشته و زخمی شدن تهدادی از آن ها هم نشان می دهد پدافند دفاعی این رژیم در رهگیری پهپادهای حزب الله شکست خورده است.

پیام حمله پهپادی حزب الله و آوارگی نتانیاهو

نتانیاهو که متعهد شده بود ساکنان شمال سرزمین های اشغال شده را به این مناطق برگرداند، اکنون خودش هم نمی تواند به خانه اش برگردد زیرا حزب الله می تواند به مناطق نزدیک خانه وی که از هر سو در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد، دست پیدا کند. حزب الله شگفتی هایی را خلق خواهد کرد. این نبرد و نتایج آن به شرط بندی های نتانیاهو و همپیمانانش در منطقه پایان خواهد داد و نقطه عطف بزرگی در ریشه کن کردن تروریسم در منطقه رقم می زند.

دیگر امور نیاز به زمان ندارند. رژیم اسرائیل و همپیمانان آن هر ظرفیتی را که برای تغییر روند امور در میدان های نبرد به سود خود در اختیار داشتند قطعا مورد استفاده قرار داده اند. اما آنها با وجود ارتکاب همه جنایت ها با اراده آهنین رزمندگان مقاومت روبرو شده اند و تنها بهره آنها از این جنگ و کشتار، ناامیدی و شکست است. با شکست کامل تروریسم اسرائیل در لبنان، فلسطین و سراسر منطقه، پیروزی نهایی به سود مقاومت رقم خواهد خورد.

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =