روایت تحلیلگر تونسی از سلاح هسته‌ای ایران

سرتیپ بازنشسته تونسی معتقد است سه موضوع نشان می دهد ایران دارای سلاح هسته ای است و با استفاده از صبر راهبردی و سکوت چندساله خود در برابر جنجال آفرینی های رژیم اسرائیل و آمریکا به این سلاح دست یافته است.

به گزارش تحریریه، سرتیپ «توفیق دیدی» در بخشی از گفت وگوی خود با رادیو «دیوان تونس» (Diwan FM Live) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران دارای بمب هسته ای است یا در آستانه دستیابی به این ظرفیت قرار دارد؟ اظهار داشت: دستکم سه موضوع قطعی وجود دارند که نشان می دهند ایران به بمب هسته ای دست پیدا کرده است. نخست، هنگامی که ایرانی ها صبر راهبردی را پیش گرفته بودند با وجود جنجال آفرینی های رژیم اسرائیل و آمریکا بازهم ایرانی ها ساکت بودند. آنها همزمان با این سکوت، موشک های بالستیک خود را توسعه می دادند. طبق بررسی ها موشک های بالستیک مافوق صوت می توانند کلاهک هسته ای را هم با خود حمل کنند.

روایت تحلیلگر تونسی از سلاح هسته‌ای ایران


این افسر ارشد تونسی اضافه کرد: دومین موضوع آن است که ایران دارای سلاح های ویرانگری است. برخی از زیردریایی های ایران می توانند موشک های بالستیک را با خود حمل کنند. وقتی که این شناورها در دریا حرکت می کنند، به راحتی از سوی دشمن قابل شناسایی نیستند. برخی از این شناورها می توانند همه ارتباط های الکترونیکی سلاح های راهبردی دشمن را مختل کنند و دستگاه های شناسایی آن ها را از کار بیندازند تا هیچ کسی نتواند به مکان استقرار این شناورها دسترسی داشته باشد. ایرانی ها در دوره صبر راهبردی خود ساکت بودند، اما اکنون با لحن قدرتمندانه و از موضع قدرت سخن می گویند.

وی افزود: آنها با جرات می گویند اگر رژیم اسرائیل ایران را هدف قرار دهد، پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهد کرد و از صحنه روزگار محو می شود. این رویکرد ایران تازه است و پیش از این سابقه نداشت.

تحلیلگر سیاسی عرب همچنین اظهار داشت: سوم اینکه وقوع زلزله در یکی از صحراهای ایران مساله مهمی است. این خبر در حالی اعلام شده که در هیچ جای دنیا چنین زلزله ای رخ نداده است. زلزله معمولا با پس لرزه همراه است، اما این زلزله پس لرزه ای نداشت و شبیه انفجار بود. این یک زلزله طبیعی نبود. این زمین لرزه که از سوی بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی تایید شده در واقع زلزله نبود و آزمایش هسته ای بود که در زیر زمین انجام شد.

این سرتیپ تونسی در پایان تصریح کرد: «ادریس ابرکان» بزرگترین کارشناس عرب زبان مراکشی تبار که در اروپا زندگی می کند هم این موضوع را تایید کرده است. او در زمینه مسائل هسته ای یک نابغه است و در تحلیل های خود اشتباه نمی کند. او گفته است که قطعا ایران دارای سلاح هسته ای است و این موضوع سبب ترس و وحشت در رسانه های فرانسوی شده و هیاهویی را به پا کرده است.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =