۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
احکام ضدقرآنی مجلس تاجیکستان

حکومت تاجیکستان با وضع قوانین ضد اسلامی پای داعش را به تاجیکستان باز کرد.

مجلس تاجیکستان به ضد احکام قرآن (پیرامون حج و عیدین، حجاب شرعی ) تصامیمی گرفته است درصورت که اکثر خلق تاجیک مسلمان اند.

چنین تصامیم از طرف حکومت باعث می شود تمام گروه های مخالف حکومت تاجیکستان از آن نفع ببرند؛ حتی مسلمانان میانه رو تاجک نیز پرچم مخالفت بلند کنند و به ضد حکومت فعالیت‌های اپوزیسیونی شروع خواهند کرد.

طی بیش از سه دهه است که دولت تاجیکستان مرتکب اشتباهات راهبردی گردیده، به‌ویژه نقض معاهدات صلح با نهضت اسلامی، سرکوب جریان های اسلامی و ملی و دشمنی علنی آن در برابر اسلام و ارزش‌های اسلامی، ممنوع ساختن جوانان از اقامه نماز جماعت در مساجد و ….

و همچنان اقدامات اخیر این حکومت نیز باعث میشود تا تاجیکستان آرامش قبل از طوفان که دارد را از دست بدهد و دوباره به جنگ های داخلی برگردد.
یقین دارم کسانی که چنین طرحی را پشنهاد کردند از مزدوران و نفوذی های نظام سلطه‌ و دشمن اصلی اسلام، تاجیکستان و مردم تاجیک هستند که با چنین اقدامی در چنین شرایط که دشمنان تاجیکستان قصد نا امن سازی تاجیکستان و فشار بالای مسکو را دارند زمینه آن هر چه زودتر سرعت یابد و چنین اقدام که در ضدیت با عقیده جمعِ بزرگی از ملت تاجیک است، خیانت ملی محسوب می شود.

مع الاسف ریس جمهور تاجیکستان در دشمنی با جریان های اسلامی و اسلام چنان دچار مرتکب اشتباه راهبردی گردیده که تاجیکستان را در پرتگاه نابودی سوق می دهد.

گزارشاتی که از داخل تاجیکستان می‌رسد حکایت از تکرار جنایت کمونست‌های افغانی را در زندان‌های آنجا به تصویر می‌کشد، به جرم اسلام ‌و مسلمان بودن از هر گونه شکنجه در برابر برادران و خواهران تاجکی دریغ نمی کنند حتی به نوامیس شان نیز تجاوز صورت می گیرد.

مردم تاجیکستان مردم مومن و مجاهد هستند، هیچگاهی تن به کفر و ذلت نخواهند داد، اتحاد شوروی نتوانست عقیده کمونستی را به آنها تحمیل کند، رحمن‌اوف که هرگز نمی‌تواند به اجبار بالای آنان تحمیل کند. بلاخره مانند دیگ بخارِ بند شده انفجار خواهد کرد. نمی‌شود مناسک حج و عید قربان، روزه وغیره را برخلاف اصول که در قرآن و احادیث نبوی ثابت است انجام داد؛ اما متأسفانه امام علی رحمان و بعضی گروه های سیاسی حاکم در جهان، امروز بر مردم خلاف آنچه اسلام گفته عمل می‌کنند که سرانجامِ بسیار بدی برای کشور ها و مردم‌شان خواهد داشت.

این تصویب مانند فرمان‌های نابخردانه تره‌کی در افغانستان است که قطعن عواقب ناگوار و تلخی به همراه دارد. همچنان همان تکرار تجربه تلخ دوران امانی و کمونیست های خلق پرچم در افغانستان است.

مع الاسف رهبری تاجکیستان چشم انداز روشنی از آینده ندارد و در شناخت آمریکا نیز در توهم قرار گرفته است. اینگونه سرکوب ها بجای این که جلو رشد افراطیت را در تاجکستان را بگیرد. زمینه‌ی گسترش افراطیت و پیوستن نسل جوان مسلمان تاجیک را به گروه داعش بیشتر می سازد. با این رفتار ها و سرکوب احساسات دینی جوان های تاجیک‌تبار عقده می گیرند. این عقده خیلی خطرناک است و یکی از عوامل که شهروند های تاجیک در هسته ی مرکز داعش زیاد است همین برخورد های افراطی دولت تاجکستان، در برابر احساسات دینی نسل جوان وممنوع ساختن فعالیت های نهضت اسلامی تاجکستان و جریان ملی گرا است.

خلص کلام: در کشور های اسلامی سیاست نباید خلاف اصول اسلام باشد که سرانجامِ بسیار بدی برای هر کشور خواهد داشت. اسلام امت مسلمه را به وسطیت و اعتدال فراخوانده است، در هر دو حالت (افراط گرایی و اسلامی ستیزی) کشور را به قهقرا می‌برد و کشور های دشمن با استفاده این دو شیوه از کشور مورد هدف، بهره‌کشی سیاسی می‌کنند

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 29893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =