از دوگانه احمدی نژاد و ظریف تا پایان ریاست جمهوری و احیای نخست وزیری! در گفتگو با یزدان پناه

برای بررسی شرایط کنونی ایران خصوصا بعد از درگذشت شهادت گونه حجت الاسلام رئیسی و همراهان ایشان با دکتر کیومرث یزدان پناه استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به گفتگو نشستیم.

به گزارش تحریریه، برای بررسی شرایط کنونی ایران خصوصا بعد از درگذشت شهادت گونه حجت الاسلام رئیسی و همراهان ایشان با دکتر کیومرث یزدان پناه استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به گفتگو نشستیم.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 29664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      انگار که ذهنگرایی، آغاز بررسی پدیده ها از روی رفتار های بیرونی و نه از ویژگی های درونی و ساختار خودِ پدیده، به یک اپیدمی در بین "اندیشمندان" (!) ایران تبدیل شده است. ایشان بررسی نمیکنند که سیستم سرمایه داری ایران (جزء) چگونه متولد شد و چه جایگاهی برای آن در سیستم سرمایه داری جهانی (کُل) در نظر گرفته شده است، چگونه کارگزاران این سیستم در قیام 57 به قدرت رسیدند، چه اتفاقی پس از آن افتاد، ... ایشان میپندارند که میتوان این سیستم سرمایه داری را با سرمایه داری ژاپن (یادش بخیر اونیکه میخواست با وام نسبتاً سنگین از سیستم امپریالیستی ژاپن اسلامی شود!)، چین، ... مقایسه کرد و خیلی ساده فتوا صادر میکنند که "امنیت برای امنیت" نافرجام است، باید سیاست "درهای باز" را در پیش گرفت و اینکه "توسعه" که خود امنیت می آورد! ایشان عمداً جایگاه ژئوپلتیک ایران و ویژگی شرایط کنونی جهان را زیر نمد میگذارند. فتوای ایشان، آرزوی بخشی از بورژوازی ایران که قدرت اقتصادی-اجتماعی زیادی دارد، را دولت حسن روحانی با جان و دل آویزه گوشش و در این راه جانفشانی کرده بود. نتایج آنرا همه دیدند!
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      0 0
      خب کشورهای اطراف برای توسعه خود مبالغ زیادی هزینه کردند. آن وقت در ایران میگوییم در وضعیت فعلی درآمدی با کسری بودجه و ... کیش و قشم و سواحل جنوبی و سیستان و بلوچستان و همه بیابانهای ایران و ... توسعه پیدا کنند (؟!) کاش توضیح میدادند چطور بودجه اش تامین شود و با چه سازوکاری این مناطق به آن سطح از توسعه که ایشان میفرمایند برسند.