۶۴ ساختمان شرکت فرودگاه فاقد پایان‌کار شهرداری

مطابق گزارش سازمان حسابرسی ۶۴ ساختمان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پایان‌کار شهرداری را ندارند.

به گزارش تحریریه، بر اساس اعلام سازمان حسابرسی کشور ۶۱۳۳۰ متر از اراضی فرودگاه شیراز مورد تصرف شهرداری قرار گرفته که بر اساس پیگیری حقوقی انجام شده در سنوات قبل شهرداری به پرداخت ۳۳۰ میلیارد ریال بابت بهای زمین به شرکت فرودگاه‌ها محکوم شده است. اما اقدامی در جهت مراحل واگذاری و دریافت ما به ازای آن صورت نپذیرفته است.

همچنین بخشی از زمین‌های شرکت در تهران و شهرستان‌ها در اختیار سایر اشخاص و سازمان‌ها (از جمله گمرک، شهرداری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ...) قرار دارد. مضافاً بخشی از زمین‌های فرودگاه شیراز با زمین‌های آستان قدس رضوی معاوضه و مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال پرداخت شده است که در این خصوص مدارک و مستندات از جمله نحوه واگذاری، ارزش‌گذاری متراژ واگذار و تصرف شده به سازمان حسابرسی ارائه نشده است.

همچنین صورت ریز زمین‌های شرکت فرودگاه‌ها بر اساس لیست اموال با دفاتر قبل قابل انطباق نبوده و در مواردی اسناد مالکیت اراضی فاقد متراژ و حدود و ثغور مشخصات تعیین شده است.

در نتیجه حصول اطمینان از صحت تمامیت ثبت اموال مذکور در دفاتر برای این سازمان میسر نشده است. مضافاً ۶۴ فقره از ساختمان‌های شرکت فرودگاه‌ها فاقد پایان‌کار صادره از سوی شهرداری‌هاست که تعهدات احتمالی آن مشخص نیست.

در بخش دیگری از گزارش سازمان حسابرسی درآمدهای عملیاتی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در سال ۱۴۰۱ را حدود ۹۵۵۱ میلیارد تومان اعلام کرده که از این رقم ۵ هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان سود ناخالص بوده است.

سود خالص این شرکت در سال گذشته نیز کمی بیش از ۱۵۰۸ میلیارد تومان بوده است.

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 28350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =