شلیک انصارالله یمن به نفتکش‌های آمریکایی

«عبدالباری عطوان» در تحلیل تحولات غزه معتقد است که میدان نبرد در حال گسترش است و گروه انصارالله یمن وارد میدان نبرد شده است؛ سرنگونی پهپاد MQ9 آمریکا در نزدیکی سواحل یمن نشان می دهد دریای سرخ برای آمریکا امن نیست و در روزهای آینده نفتکش های آمریکا هم هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود درباره تحولات غزه در «یوتیوب» گفت: موضوع مهم پس از سپری شدن بیش از یک ماه از حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه، پیروزی گروه مقاومت حماس است. اسرائیلی ها هنوز هم موفق نشده اند حتی به یک تونل گروه حماس دست یابند. اکنون نیروهای اسرائیلی و تانک های آنها یکی از پس از دیگری در کمین نیروهای حماس گرفتار می شوند و برنامه های حماس در این زمینه بسیار چالش برانگیز شده، ضمن آنکه موشک های کورنیت و یاسین آن هم آماده استفاده هستند.

وی تصریح کرد اگرچه اسرائیلی ها هیچ آماری درباره تلفات خود ارائه نمی دهند، اما گزارش ها و اطلاعات نشان می دهد که سردخانه های این رژیم از اجساد کشته شدن پُر است.

تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: موضوع مهم دیگر آن است که میدان های نبرد در حال گسترش است. رژیم اسرائیل و آمریکا اعتراف کرده اند که گروه انصارالله یمن هم وارد میدان نبرد شده و موشک ها و پهپادهای آن به سرزمین های در کنترل اسرائیل رسیده است. همچنین انصارالله یمن، پهپاد MQ9 آمریکا را نیز در نزدیکی سواحل یمن سرنگون کرده است. این در حالی است که پهپاد فوق مجهزترین و پیشرفته ترین پهپاد در ناوگان هوایی آمریکا می باشد و چگونگی سرنگونی آن از سوی انصارالله یک راز است. این اقدام، یک پیروزی مهم برای انصارالله یمن و شکستی بزرگ برای ارتش آمریکا است. دیگر حریم هوایی دریای سرخ و هیچ مکانی برای پهپادهای آمریکا امن نیست.

شلیک انصارالله یمن به نفتکش‌های آمریکایی

عطوان افزود: دور از ذهن نیست که یمنی ها در روزهای آینده نفتکش های آمریکا را هم در سواحل یمن هدف قرار دهند. یمنی ها با موشک های خود در ارتفاع ۲۰ کیلومتری پهپاد آمریکا را سرنگون کردند پس به طور قطع مقاومت عراق و حزب الله لبنان هم چنین موشک هایی را در اختیار دارند. این یک موضوع بسیار مهم است.

این تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: مساله مهم دیگر در کنار نوار غزه، فعالسازی کرانه باختری است. جبهه های مختلف علیه رژیم اسرائیل متحده و هماهنگ هستند. مردم غزه و کرانه باختری در برابر اشغالگران مقاومت می کنند و حجم فداکاری ها بسیار بالا است. حزب الله لبنان هم در آمادگی کامل به سر می برد و موشک هایی را برای هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی در اختیار دارد.

عطوان در بخش پایانی تحلیل خود عنوان داشت: موضوع دیگر آن است که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با یک ضربه کوبنده نتانیاهو را از بین می برد. به طور حتم نتیجه این جنگ پیروزی السنوار، گردان های القسام و سرایا القدس را به همراه خواهد داشت زیرا اسرائیلی ها به دنبال تشکیل اسرائیل بزرگ بودند و به فلسطین و لبنان اکتفا نمی کردند اما اسرائیل اکنون در حال محدود شدن است. از مساحت اراضی تحت کنترل این رژیم در الجلیل حدود ۱۴ کیلومتر کاسته شده و در شهرک های اطراف نوار غزه هم چنین اتفاقی رخ داده است. همه شهرک های یهودی نشین در اطراف غزه خالی از سکنه شده اند و شهرک نشینان از این مناطق فرار کرده اند. این نشان می دهد که طرح صهیونیستی فوق در حال فروپاشی است و پیروزی های راهبردی برای مقاومت حاصل شده است. در روزهای آینده دامنه جنگ گسترده تر خواهد شد و سرزمین های بیشتری آزاد خواهند شد.

پایان/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28072

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =