افزایش 70 درصدی قیمت مسکن در دوران محرمانه شدن آمارها

با آن‌که وزیر راه و شهرسازی مدعی کاهش 30 درصدی قیمت مسکن شده بود که مطابق گزارش مرکز آمار ایران در 10 ماه محرمانه شدن آمارها، قیمت مسکن حدود 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، سرانجام پس از 10 ماه آمار تحولات بازار مسکن از محرمانگی درآمد؛ مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش بازار مسکن از افزایش متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به مرز 81 میلیون تومان رسیده است.

آذرماه سال گذشته متوسط قیمت مسکن مطابق گزارش منتشر شده بانک مرکزی حدود 48 میلیون تومان بود که حکایت از رشد حدود 69 درصدی دارد.

در این بین نکته جالب توجه اظهارات وزیر راه و شهرسازی بوده که طی ماه‌های گذشته همواره از کاهش قیمت مسکن به‌عنوان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم یاد کرده است.

مهرداد بذرپاش تیرماه امسال در یکی از این همین اظهارات گفته بود: در شرایطی که بازار مسکن در کشور رها شده بود، تولید مسکن شتاب گرفته و امید است با قانون جدید خانه‌های خالی و عرضه این واحدها به بازار قیمت‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در بعضی شهرها 20 تا 30 درصد قیمت مسکن کاهش پیدا کرده اما راضی‌کننده نیست، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بی قانونی‌ها و سکوت برخی مسئولین بودیم اما دیگر ساکت نمی‌نشینم و با افرادی که به میل خود قیمت‌گذاری می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

بر اساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به مرز 151 میلیون تومان رسیده است. متوسط قیمت مسکن این منطقه در آذرماه سال گذشته حدود 94 میلیون تومان بود که طی 10 ماه اخیر حدود 61 درصد گران شده است.

همچنین متوسط قیمت در ارزان‌ترین منطقه تهران یعنی 18 در آذرماه سال گذشته حدود 24.5 میلیون تومان بود که با رشد حدود 69.4 درصدی به 41.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

پایان/

۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 27908

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =