آبخیزداری در بالادست روستاها و مناطق سیل خیز

اولویت وزرات جهاد کشاورزی در طرح های کوچک تامین منابع آب مانند قنات و چاه ها، اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست مناطق روستایی است.

به گزارش تحریریه، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به سئوالات مطروحه مردم پاسخ گفت.

نیکبخت درباره ذخیره بارش‌ها و اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق سیل خیز که از اولویت‌های پیگیری مردم بود، در پاسخ به یک تماس تلفنی که می‌گفت چند دوره است که شورا و اهالی روستا درخواست ایجاد سد در بالادست روستا را کردند و اقدامی صورت نگرفته، به اولویت اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست روستاها و مناطق سیل خیز اشاره کرد و در تماس تلفنی با آقای نوبخت، گفت: خراسان جنوبی را اولویت اول بگذارید برای روستای اشتاخو.

وزیر جهاد کشاورزی درباره پیگیری پرداخت مطالبات گندم کاران و علت تاخیر در پرداخت، برآورد کمتر تولید گندم از خرید فعلی را در بودجه علت تاخیر خواند.
نیکبخت گفت: بنده به عنوان مسئول خرید گندم، مسئول نگهداری و انبارداری گندم هستم بعد از تولید، پیگیری جزو وظیفه بنده است و بنده به عنوان عضوی از دولت از همه کشاورزان عذرخواهی می‌کنیم اقدام می‌کنیم که تا پایان شهریور این پول پرداخت شود.

مطالبه دیگر مردم تنظیم بازار گوشت قرمز بود، نیکبخت درباره گوشت قرمز گفت: جلوی رشد قیمت گرفته شده و کارهای فوری داریم انجام می‌دهیم، واردات گوشت و دام زنده از کشورهای خارجی را داریم که تاثیر خود را خواهد داشت در آینده نزدیک.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم که تاخیر داشته، افزود: به زودی قیمت‌ها ابلاغ خواهد شد، جلسه این شورا با اندکی تاخیر برگزار شد هفته گذشته و بررسی‌های نهایی شده که انشاالله در اسرع وقت ابلاغ می‌شود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پایان، نهم آبان را تاریخ بعدی پاسخگویی حضوری وزیر جهاد کشاورزی به تشکل‌های کشاورزی و مردمی اعلام کرد.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 27507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =