پرداخت مطالبات گندمکاران از حرف تا عمل

با وجود و عده‌های مقام‌های مسئول، هنوز ۶۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.

به گزارش تحریریه، با وجود اینکه کمتر از یک ماه به سال زراعی جدید باقی مانده است و وعده‌های مقام‌های مسئول مبنی برپرداخت به موقع مطالبات گندمکاران، هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران می‌گوید دولت تا کنون ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده و نزدیک به ۶۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات آنان باقی مانده است.
طبق تبصره ۲ بند ۱ مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، مطالبات گندمکاران ۲۴ ساعت بعد از تحویل گندم به سیلو باید پرداخت می‌شد، اما عسگری رئیس کمیسیون کشاوری مجلس شورای اسلامی می‌گوید عدم هماهنگی بین دستگاهی باعث شده مطالبات به موقع پرداخت نشود.
این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وعده‌هایی برای پرداخت مطالبات داده بودند و در این میان نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی اواسط شهریور ماه اعلام کرد حدود ۴۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور داده مطالبات پرداخت شود و رقم قابل توجهی تا پایان مرداد پرداخت خواهد شد.
رئیس جمهور ۲۲ مردادماه نسبت به پرداخت مطالبات تاکید کرد و از سازمان برنامه و بودجه وبخش‌هایی که مربوط به بانک مرکزی است خواست با وزارت جهاد همکاری داشته باشند و هر چه سریعتر حق گندمکاران پرداخت شود.
در مجلس هم قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰ مرداد گفت با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت می‌شود.
در همین حال منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در اول شهریور ماه گفت در طی چند روز آینده حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد قبلا هم ۷۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و تا نیمه شهریور ماه بخش عمده مطالبات گندمکاران تسویه خواهد شد.
پیگیری‌ها فقط به نطق‌های بهارستان محدود نشد و به راهکار هم رسید بطوری که عسگری ۳۱ مردادماه گفت رئیس جمهور دستور دادند وزیران نفت و جهاد کشاوری به همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه وبانک مرکزی نسبت به پرداخت پول گندمکاران تعیین تکلیف کنند و اگر تا آخر همین هفته این شورا کار را انجام نداد مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی از اختیارات خود استفاده و این شورا را به ترک فعل متهم خواهد کرد.
بر اساس آنچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند اگر پرونده ترک فعل‌ها در پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران بسته نشود این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =