تشدید روند فرار سرمایه از اتحادیه اروپا

سرمایه گذاران خروچ ار اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داده اند، از ابتدای سال نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه از این بلوک خارج شده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبر بلومبرگ با استناد به داده های جریان وجوه تحقیقات استراتژیست های بانک آمریکا را منتشر کرد که دردآن آمده است که صندوق های سهام اروپایی به تازگی متحمل ۱۶ هفته متوالی خروج سرمایه گذاری شده اند.

بر اساس این گزارش، کل برداشت‌ها از ابتدای سال به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که اروپا تنها در هفته گذشته با ۴.۶ میلیارد دلار بیشترین خروجی را در میان مناطق اصلی ثبت کرده است.

تحلیلگران عملکرد ضعیف منطقه را با ترجیح سرمایه گذاران رو به رشد برای سهام فناوری با سرمایه بالا مرتبط می دانند که حضور بسیار بیشتری در ایالات متحده دارند.

شاخص نزدک شرکت های فناوری پیشرفته ایالات متحده در حال حاضر ۳۲ درصد افزایش یافته است، که دومین دوره شش ماهه برتر از زمان افزایش ۶۱ درصدی در سال ۱۹۹۹ است.

«امانوئل کائو» استراتژیست Barclays در یادداشتی به بلومبرگ نوشت که حوزه فناوری دوباره جریان‌های سهام منطقه‌ای را هدایت می‌کند و به نفع سهام آمریکا و دلار جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد که اروپا تنها منطقه بزرگی است که شاهد خروج در ماه ژوئن بود.

کائو گفت: در مقابل این روند، سرمایه‌گذاران آمریکایی برای اولین بار در سال جاری شروع به فروش سهام اروپایی کردند و تضعیف داده‌های فعالیت اقتصادی باعث خروج بیشتر از منطقه شده است.

ماه گذشته، تحلیلگران مورگان استنلی کاهش ۱۰ درصدی سهام اروپا در تابستان امسال را به دلیل کاهش رشد اقتصادی در بحبوحه انقباضات پولی، بدتر شدن نقدینگی و تقویت دلار پیش بینی کردند.

پایان/

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 26344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =