ایران اکسپو ۲۰۲۳، فرصت توسعه خدمات گردشگری سلامت/بازدید هیات تجاری عراقی از یک مرکز زیبایی در تهران

ایران اکسپو ۲۰۲۳ فرصت بازدید هیات‌های تجاری کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه را از خدمات گردشگری سلامت در ایران فراهم کرد.

به گزارش تحریریه، در حاشیه سفر هیأت‌های تجاری کشورهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی( ایران اکسپو۲۰۲۳) یک هیات تجاری عراقی، از یک کلینیک تخصصی زیبایی در تهران بازدید کرد.

این هیات تجاری عراقی متشکل از رییس روابط تجاری عراق و ایران در اتاق بازرگانی بغداد با بیش از ۶۰۰ هزار عضو، رییس اتحادیه توسعه اقتصادی تجار برجسته عراق و رییس اتحادیه صنعتگران استان بابل به همراه هیات همراه بود.

گفتنی است روزانه حدود ۵ تا ۶ هزار عراقی به ایران سفر می‌کنند که یک سوم این عدد با هدف دریافت خدمات درمانی ایران را مقصد مسافرتی خود قرار می‌دهند و برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه می‌تواند منجر به افزایش ارزآوری گردشگری سلامت در کشور شود.

بنا بر این گزارش، عراقی‌ها جلب رضایت مشتری، کیفیت و قیمت مناسب در ارائه خدمات را به عنوان خواست اصلی خود از این مرکز معرفی کردند. کشورهای مانند یونان، انگلیس و فرانسه برای راه‌اندازی مرکز زیبایی در عراق در حال دریافت‌ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت این کشور هستند و امکان دایر کردن چنین مراکز درمانی و زیبایی برای ایرانیان نیز در عراق وجود دارد.

لازم به ذکر است که ترکیه برای توسعه گردشگری سلامت در این کشور حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است؛ این در حالیست که سرمایه‌گذاری در این صنعت در ایران مغفول مانده است و می‌توان برای ورود شیعیان عراقی و سایر کشورهای مسلمان برنامه‌ریزی کرد تا ایران مقصد آنها برای دریافت خدمات درمانی تبدیل شود.

شایان ذکر است مرکز مورد بازدید( تهران بیوتی سنتر-پلی کلینیک نیایش) ۲ سال متوالی به عنوان بهترین مرکز زیبایی در کشور انتخاب شده و همچنین توانسته موفقیت‌های در سطح خاورمیانه کسب کند که همین موضوع نظر عراقی‌ها را برای بازدید از این‌ مرکز جلب کرد.

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 25466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =