واکنش روسیه به سکوت سازمان‌های بین المللی پس از ترور نویسنده روس

وزارت خارجه روسیه سکوت سازمان‌های بین المللی بعد از عملیات تروریستی علیه یک نویسنده و روزنامه‌نگار روسی را غیر قابل پذیرش خواند.

به گزارش تحریریه، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه پس از طرح ترور یک نویسنده روس اعلام کرد که سکوت سازمان‌های بین المللی در رابطه با عملیات تروریستی بر علیه «زاخار پریلیپین» نویسنده روس غیر قابل پذیش و مسئولیت این عملیات تروریستی بر علیه این نویسنده نه تنها بر عهده مقامات اوکراینی و آمریکا است.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بیانیه‌ای که در سایت این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: نبود محکومیت عملیات تروریستی دیگر بر علیه خبرنگار روسی و فعال اجتماعی از جانب واشنگتن افشاگر آن‌ها است. سکوت سازمان‌های بین المللی نیز مرتبط غیر قابل پذیرش است .

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت که مسئولیت این عملیات تروریستی بر علیه پریلیپین و سایر عملیات‌های تروریستی نه تنها بر عهده مقامات اوکراینی، بلکه بر عهده اربابان غربی و در وهله اول آمریکا استکه با تلاش‌های آن از لحظه کودتای دولتی در فوریه ۲۰۱۴، پروژه ضد روسی آمیخته با نئونازیسم در اوکراین به شدت پرورانده شد .

شایان ذکر است که صبح روز شنبه خودرویی که در آن زاخار پریلیپین نویسنده روس در استان نیژگارودسکایا روسیه در حال حرکت بود، منفجر شد. در این سانحه راننده خودرو جان خود را از دست داد، اما خود او مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 25408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =