توقف واردات غلات اوکراین توسط اسلواکی

وزارت کشاورزی اسلواکی اعلام کرد پس از کشف مواد شیمیایی آفت کش در یکی از محموله ها که می‌تواند بر سلامت مردم تأثیر منفی بگذارد، واردات غلات و محصولات اوکراینی متوقف می شود.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی اعلام کرد که واردات غلات و دیگر محصولات از اوکراین متوقف خواهد شد.

وی افزود: "امروز جلسه کارگروه در این خصوص برگزار می شود".

هفته گذشته، اسلواکی پیشنهاد راه اندازی مکانیزمی را در اتحادیه اروپا مطرح کرد که می توانست به اوکراین کمک کند گندم خود را خریداری کند تا وارد بازار اروپا نشود. این پیشنهاد مورد حمایت لهستان، مجارستان، جمهوری چک، بلغارستان و رومانی قرار گرفت.

وزارت کشاورزی اسلواکی همچنین گزارش داد که پس از کشف مواد شیمیایی آفت کش در یکی از محموله ها که می‌تواند بر سلامت مردم تأثیر منفی بگذارد، واردات غلات و محصولات اوکراینی را توصیه نمی‌کند. براتیسلاوا ممنوعیت شدیدی را در رابطه با فرآوری و عرضه غلات و آرد موجود به بازار وضع کرده است.

در اوایل آوریل، اسلواکی برای محافظت از بازار محلی، کنترل بر کیفیت و ترانزیت محصولات غلات وارداتی از اوکراین را تشدید کرد.

وزارت کشاورزی آن کشور گزارش داد که اکنون، نمایندگان خدمات مالی در مرز محموله های غلاتی را مهر و موم می کنند که از طریق خاک کشور به کشورهای دیگر در حال عبور هستند. محموله های مقصد اسلواکی به منظور تعیین مقدار مواد آفت کش و سایر مواد دیگر آزمایش خواهند شد.

گفتنی است چند روز پیش، لهستان و مجارستان، به دلیل اعتراض کشاورزان محلی، واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را که بدون عوارض وارد بازار اروپا می‌شد، متوقف کردند. بلغارستان نیز احتمال اتخاذ تصمیم مشابهی را قبل از آن اعلام کرده بود.

در پایان ماه مارس، سران برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، خواستند به حل و فصل بحران ناشی از هجوم غلات از جمهوری مابعدشوروی، بپردازد که منجر به کاهش شدید قیمت محصولات کشاورزی محلی شده است.

نخست وزیران لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی در نامه خود به افزایش بی سابقه واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، آب سیب، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی اشاره کردند.

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 25118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =