ایلان ماسک مقابله به مثل کرد

مالک تسلا هم شکایت متقابلی را علیه مدیران شرکت رسانه ای توئیتر تنظیم کرده است.

به گزارش تحریریه، «ایلان ماسک»، مالک ثروتمند تسلا و اسپیس ایکس، چند روز قبل علیه شرکت رسانه اجتماعی توییتر که قصد داشت آن را خریداری کند اما سپس نظر خود را تغییر داد، شکایت متقابلی را تنظیم و ارائه کرده است.

ماسک در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد توییتر را به قیمت حدود ۴۴ میلیارد دلار به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم بخرد.

ثروتمندترین مرد جهان اما اوایل ماه جولای، توئیتر را به نقض توافقنامه میان آن ها از طریق ماده مقاومت و خنثی سازی حق بررسی خود برای کسب اطلاعات در مورد سهام شرکت متهم کرد.

وی پس از این اعلام داشت که از این معامله کنار می کشد زیرا تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدیران تویئتر اعلام کرده بودند.

در پاسخ، توییتر که در ابتدا مخالف فروش بود، از ماسک شکایت کرد و اعلام داشت که ادعای حساب جعلی ماسک تنها برای انحراف مسیر بوده است. در همین دوره ارزش سهام این پلتفورم به شدت کاهش یافت. مدیران توئیتر از از او خواستند تا به معامله ای که با آن موافقت کرده است، متعهد باقی بماند.

درست ساعاتی قبل از طرح شکایت ماسک، «کاتلین مک کورمک» قاضی دلور که در حال تصمیم گیری در مورد این پرونده است، اعلام کرد در صورتی که طرفین به توافق نرسند، یک محاکمه پنج روزه را از ۱۷ اکتبر در دستور کار قرار می دهد تا مشخص شود آیا ماسک می تواند از این معامله کنار بکشد یا خیر.

لایحه شکایت ۱۶۴ صفحه ای ماسک در دسترس عموم قرار نگرفته است اما طبق قوانین دادگاه، ممکن است نسخه ویرایش شده آن در آینده نزدیک منتشر شود.

توییتر هم قرار است در ۱۳ سپتامبر جلسه سهامداران را برای رای گیری در مورد فروش برگزار کند.

پایان/

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20786

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =