در آستانه اربعین جاده‌های منتهی به مرزهای عراق ۴ بانده می‌شوند

تهران - تحریریه - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: با افزایش ظرفیت تردد و ۴ بانده شدن مسیرهای منتهی به مرزهای ایران و عراق امیدواریم زائران اربعین حسینی مشکلات کمتری داشته باشند.

به گزارش تحریریه از خبرگزاری صداوسیما، خیرالله خادمی اظهار کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی گذشته مرزهای خروجی به طرف کشور عراق، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر زیرساخت های بیشتری در مسیر خروجی و ورودی به کشور در محدوده مرز های خسروی، مهران، چذابه و شلمچه ایجاد شده است. وی افزود: عملیات ۴ بانده شدن مسیر اسلام آباد به خسروی در حال انجام است و ۴۰ کیلومتر آن انجام و مابقی آن برای افزایش ظرفیت، بهسازی اولیه شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: بخشی از مسیر ۴ بانده ایلام به طرف مهران نیز زیر بار ترافیکی رفته و جاده در حال بهسازی است.
وی گفت: همچنین عملیات ۴ بانده شدن سوسنگرد به طرف بستان و چذابه در حال انجام است و محور خرمشهر تا شلمچه ۴ خطه است و مشکلی نداریم. معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص برطرف شدن مشکل کمبود پارکینگ در مبادی ورودی و خروجی به پایانه های مرزی ایران و عراق در ایام سفرهای اربعین سال های گذشته تصریح کرد: پارکینگ های موقتی در چذابه، مرز خسروی و مهران ایجاد و در بعضی موارد زیرسازی های لازم و آسفالت نیز انجام شده است تا مشکل کمبود پارکینگ به حداقل برسد. خادمی با اشاره به پیک ترافیکی بالا در این محورها و در ایام منتهی به اربعین حسینی (علیه السلام) ابراز امیدواری کرد: زائران عتبات عالیات با برنامه ریزی قبلی عزیمت کنند تا شاهد مشکلات ترافیکی کمتری نسبت به گذشته باشیم.
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 1799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =