آمریکا بلوف زد، واکنش ایران و روسیه چیست؟

پس از یک هفته سکوت، آمریکا به نقل از یک مقام بی نام و نشان بلوف زد، و حالا باید دید که واکنش ایران و روسیه چیست؟

به گزارش تحریریه، آمریکا به یک جنگ روانی تکراری به نقل از مقام های بی نام و نشان خود روی آورده و اعتبار رسانه های این کشور را با انتشار خبر از آنها به بازی گرفته است. 

در تازه ترین مورد، وال استریت ژورنال نوشت: به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن درمورد معافیت‌های تحریم‌های مربوط به اوکراین علیه روسیه برای نجات برجام مذاکره نمی‌کند. این مقام امریکایی گفته است که اگر کرملین از خواسته های دقیقه نودی خود عقب ننشینید، واشنگتن تلاش می کند به توافقی جایگزین بدون وجود روسیه، دست پیدا کند. این مقام ارشد آمریکایی گفت که کرملین یک هفته فرصت دارد تا درخواست خود را برای ضمانت نامه کتبی، پس بگیرد. چنین تضمین‌هایی می‌تواند مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب را که علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال می‌کند، تضعیف کند. این مقام آمریکایی گفت اگر روسیه بر روی خواسته های تضمینی خود فشار بیاورد یا "در هفته آینده" پاسخی ندهد، واشنگتن باید «خیلی سریع یک مسیر جایگزین را در نظر بگیرد.»

این مقام آمریکایی که اسم ندارد چیزی جز جنگ روانی وزارت خارجه آمریکا نیست که نمی تواند به طور علنی روسیه را تهدید کند، زیرا با تحریم های جدید علیه روسیه؛ حجم باشگاه تحریم شده ها به شکل بی سابقه ای افزایش داده و اثرگذاری رژیم تحریم را شدیدا کاهش داده است. 

در صورت عدم تبعیت ایران و روسیه از بلوف آمریکا، گزینه دیگری وجود ندارد و اقتصاد و برنامه ای هسته ای ایران به راه خود ادامه خواهد داد.

پایان/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 17365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =